2018. 06. 18.

Siemens metró Londonnak

A Transport for London a Siemens Mobility ajánlatát találta a legjobbnak a nemzetközi tenderen, aminek keretében 94 új metrószerelvény szállítóját keresték. Az új vonatok a kisprofilú hálózaton, a Piccadilly Line-on állnak majd forgalomba.


A kötelező tíz napos várakozási idő után jelentette be a Transport for London (TfL), hogy a Siemens tette a legjobb ajánlatot az új Tube-szerelvények szállítására. A másfél milliárd font értékű szerzős szerint 2023-tól kell szállítania az East Yorkshire-beli Goole-ban lévő gyárban épített vonatokat a Siemensnek. A Siemens az összeszerelő üzemben a metrótendernek köszönhetően 700 munkatárs számára biztosíthatja a munkalehetőséget és közvetetten további 1700 álláshellyel bővül a szigetország munkaerő-piaca a beszállítóknak köszönhetően.
A Siemens mellett a tenderen az Alstom, a Bombardier, a CAF, a Hitachi indult a Siemens mellett, érvényes ajánlatot pedig a CAF kivételével minden szereplő tett.

Ilyen lesz a tervek szerint az új londoni metró, amit a Siemens szállít

Az új, az Insprio-platformra épülő szerelvények klimatizáltak lesznek és teljes hosszukban átjárható vonatokat épít majd a Siemens. A vonatok a jelenlegi 1973 Stock-nál 6 méterrel hosszabbak lesznek és nyolc kocsiból állnak majd, mint a mostani vonatok. A jelenlegi szerelvényekből 86 darabot rendelt annak idején a London Underground, ezzel irányonként és óránként akár 27 vonatot is közlekedtethettek a vonalon. Az új flottával a viszonylaton elméletileg akár 33 vonat is közlekedhet majd óránként és irányonként, az ehhez szükséges biztosítóberendezési fejlesztéseket 2020 közepéig tervezi befejezni a TfL. A jelzőrendszer egyébként 36 vonatot tud majd kezelni óránként és irányonként, így nem járatja csúcsra a TfL a vonalat.
A mostani rendelés amúgy az első, amelyet a TfL irányításával a Deep Tube Upgrade Programme keretében intéznek. A tervek szerint a program során mintegy 36%-kal bővítik majd a Tube-vonalak kapacitását 2035-ig az új járművek beszerzésével és a biztosítóberendezési fejlesztésekkel kombinálva. A TfL közlése szerint a jövőben sor kerül majd a Central Line 100 vonatot és a Bakerloo Line 40 vonatot magában foglaló flottájának cseréjére, de a rövid Waterloo & City Line esetében is 10 új vonatot rendelnének.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.