2018. 07. 03.

Cseh „Railjet” Budapestre

Félszáz új személykocsit, egészen pontosan Railjet-járművet rendel a České Dráhy a Siemenstől. A cseh vasúttársaság tervei szerint az új kocsik a Prága és Budapest közötti Metropolitan EC-kben jelenhetnek majd meg.


Egyelőre sok részletet még nem árult el a cseh vasút, mindenesetre a közösségi médiában már megjelent a posztjuk, miszerint mintegy ötven új járművet rendelnek a Siemens-Škoda konzorciumtól. Az új kocsik – tíz darab öt kocsis egységről van szó – Budapest és Prága közötti forgalomban közlekednek majd a cseh vasúttársaság szerint.

(forrás: České Dráhy)

A Škoda közleménye alapján úgy tűnik, hogy nem egészen a megszokott Railjet-ekről lesz szó: a ČD tíz darab, ötrészes szerelvényt állítana össze a kocsikból – a járműszerelvény külső végein szabványos, UIC előírásoknak megfelelő vonókészülékkel, míg a szerelvényen belül a Railjeteknél is megszokott félállandó jellegű kapcsolóberendezéssel látják el a vonatokat.
A szerelvényekben étkezőkocsi nem lesz, cserében lesz viszont tágas többcélú tér és akadálymentes utazási lehetőséget biztosító terület is. Az UIC szabványok szerinti kapcsoló és átjáró a szerelvény végén lehetőséget nyújt arra, hogy igény szerint bővítsék a vonatokat, többlet kocsik besorozásával, illetve étkezőkocsik beállításával növelve az utazás komfortját.
A ČD nemzetközi tender keretében kereste a vállalkozókat az új járművek szállítására, amelyet végül a Siemens nyert el, együttműködésben a pilzeni Škodával, így valószínűsíthető, hogy a járművek végszerelése Csehországban zajlik majd. A ČD 3 milliárd koronát fizet a járművekért, az első kocsiknak pedig a szerződés aláírását követően 32 hónap múlva kell a vasúttársasághoz megérkezniük.

Halász Péter

3 megjegyzés:

  1. Amatőr csehek, nekünk addig lesz 78756 IC+ kocsink, bibibíííí

    VálaszTörlés
  2. "Az új kocsik – tíz darab öt kocsis egységről van szó"
    illetve
    "a ČD öt darab, tíz részes szerelvényt állítana össze"
    Most akkor melyik az igaz?

    VálaszTörlés
  3. Vagyis kocsinként több, mint 750 millió forintot kér érte a Siemens? Vagy ebben benne van 5 mozdony ára is?

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.