2020. 11. 25.

Közösen a tisztább jövőért

A Siemens és a Deutsche Bahn közös fejlesztés keretében vizsgálja az alternatív hajtású járművek felhasználását.




A Bundesministerium für Verkehr und digitale Infrastruktur (BMVI, Szövetségi közlekedési és digitális infrastruktúra-minisztérium) támogatásával, a DB Regio és a Siemens közös projekt során vizsgálja majd a hidrogén tüzelőanyag-cellás vasúti járművek napi üzemeltethetőségét. A tervek szerint 2024-ben áll majd forgalomba Tübingen, Horb és Pforzheim között és kivált egy hagyományos dízel motorvonatot.

A jármű egy kétrészes Mireo Plus H lesz, amely 600 kilométeres hatótávval rendelkezik majd, köszönhetően a tüzelőanyag-cella által feltöltött lítium-ion akkumulátoroknak. Természetesen egy töltőállomás is kell, a tervek szerint ez egy elektrolízist használó rendszer lesz. A környezetvédelem jegyében az elektromos áram minősített zöldenergiaként kerül a rendszerbe, az alapvetően mobil jellegű megoldás lehetővé teszi majd, hogy akár 15 percen belül feltölthessék a vonatot a szükséges mennyiségű cseppfolyós hidrogént.

Mireo eddig csak hagyományos elektromos üzemű épült, ez lehet az első alternatív verzió

Maximálisan zöld projektként képzelik el a kísérleti üzemet
(grafikák: Siemens)

A járműfenntartás helyszíneként a DB ulmi üzeme került kiválasztásra, ahol gyártói támogatás mellett gyűjtik majd a tapasztalatokat, hogy talán a nem túl távoli jövőben valós alternatíva lehessen a fosszilis üzemanyagú járműveknek. 120 ezer kilométernyi futásteljesítmény van betervezve az egy évnyi tesztüzem alatt, ami a változatos topográfiájú vonalakon közlekedve akár 330 tonna szén-dioxid kibocsátását is kiváltja.


Adorján Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.