2021. 04. 22.

Nyújtózkodik a Stater Tram

Luxemburgról alapvetően a végtelen mennyiségű pénz országaként és az Európai Unió egyik fontos városaként hallunk, de a közlekedésben is folyamatosan fejlesztenek. Az egyik olyan európai ország, ahol a hibridbusz már nem elég tiszta és a villamos egyfajta játékszernek tűnik.





Szinte még hallani, ahogy köt a beton és pattog le a sínfejről a reve a legújabb szakaszon, de már neki is láttak a következő szakasznak. Bár még csak 2017. december 10. óta létezik Luxembourg [Lëtzebuerg/Luxemburg] villamosvonala, de már két hosszabbításon is túl vannak, a cél pedig a városhatár és a repülőtér elérése. Pénzből persze nincs hiány, hiszen Európa egyetlen olyan országa, ahol a közösségi közlekedés alanyi jogon díjmentes és csak a vonatok első osztályú helyeiért kell felárat fizetni.

A legújabb szakasz építése már elkezdődött, de nem csak a villamos, hanem az N3 jelű főút új nyomvonala is épül ezzel párhuzamosan. Egészen pontosan a CFL központi javítóműhelye mögött, egy korábban kihasználatlan területen vezet majd az új főút, aminek a középső, füvesített sávjában kap helyet a villamos. Ehhez a főpályaudvar déli váltókörzete felett átvezető Pont Jean-Pierre Buchler [Jean-Pierre Buchler-híd] is kap egy új felszerkezetet, ami a villamosvonal sajátja lesz. Amint elkészül az új út, a Rue de Thionville forgalma lecsökken, ezáltal a lakóterület élhetőbbé válik.

A Pont Jean-Pierre Buchler [Jean-Pierre Buchler-híd] szélesítésének első elemeit a héten emelték be

Az új N3 jelű főút nyomvonala már készül, jobbra a CFL buszgarázsa, háttérben a vasúti járműjavító

Itt lesz majd az elágazás, ahol a villamos balra, a főút jobbra folytatódik

A tervek szerint egy mindössze 1,2 km hosszú szakasz épül, amin a Leschte Steiwer / Dernier Sol [Utolsó fillér] és a Lycée Bouneweg / Lycée de Bonnevoie [Bonnevoie Középiskola] megállók épülnek. Utóbbi egy érdekes megoldással a fővágányok melletti csonkákkal épül, hiszen itt lesz a hálózat egyik átszállópontja. Az átadást 2022 szeptemberére prognosztizálják, ami mintegy másfél év múlva esedékes.

Háttérben a főpályaudvar, a kép alján pedig az ideiglenes végállomás

A Leschte Steiwer / Dernier Sol [Utolsó fillér] megálló egy egyszerű építmény lesz

Nem úgy a Lycée Bouneweg / Lycée de Bonnevoie [Bonnevoie Középiskola], ahova egy kisebb buszpályaudvar is épül


Következőként a lenti grafikán fehérrel jelzett szakaszok készülnek majd el várhatóan 2023 végére, ezzel mintegy befejezve a város közlekedési hálózatának modernizációját.


Adorján Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.