2022. 04. 19.

Arculatot vált az Amtrak

Az Amtrak mozdonyflottájának megújítása immár egy évtizede folyik, főleg a Siemens segítségével, de az ACS-64 és a Charger mellett még maradnak régebbi darabok is forgalomban. Viszont az amerikai állami vasút szerint eljött az ideje a legújabb mozdonyok számára saját arculatot szerkeszteni.





Meglehetősen szűkszavú közleményben tudatta a tavaly 50. évfordulóját többek között különleges színezetű mozdonyokkal is ünneplő National Railroad Passenger Corporation, közkeletű nevén Amtrak a legújabb flottaarculat bevezetését. Teszik ezt ráadásul úgy, hogy február közepén mutatkozott be a Phase VI nevű fényezéssel az első Charger. A 75+50 darabos megrendelés tizedik és hátralevő darabjai viszont már a Phase VII nevű fényezést viselik majd, ahogy azt a múlt csütörtökön országjáró útra küldött 309-es pályaszámú darabon is láthatjuk. A Siemens Charger ALC-42 típusú mozdonyokat a kaliforniai Sacramento melletti üzemben gyártják, innét a csütörtökön Emmeryville-ből elindult 6-os számú Caliphornia Zephyr, majd Chicago-ból a vasárnapi 30-as számú Capitol Limited részeként jutott el a keleti partra, hogy újabb rövid utazás után a Delaware állambeli Wilmington depójába érkezzen és a szakemberek felkészíthesék a napi feladatokra.

Múlt és jelen is megjelenik az új arculatban

Az új arculat az elmúlt fél évszázad arculatainak egyes elemeit emeli át: a fülke teteje a Phase I fényezésből ismert Amtrak Red nevet viseli, a szekrény eleje Midnight Blue, a hátulja Amtrak Blue színezést kapott. A különböző színű felületeket elválasztó csíkok a Travelmark nevű céglogó sínpárját jelképezik. A fehér felületek féyvisszaverő kialakításúak a nagyobb biztonság elérése érdekében. Azt viszont nem értjük, hogy a korábban főleg ezüst vagy szürke színű mozdonyokhoz képest miért lenne könnyebb és hatékonyabb az esetleges javítás.

Oldalnézetben látható igazán a kétféle kék szín
(Mike Armstrong / Amtrak)

A típusból eddig összesn 366 darabra érkezett megrendelés 4000 és 4400 lóerő közötti teljesítményszintekre, ebből körülbelül 70 darab már közlekedik is.

Adorján Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.