Megelégelhette a KVB vezetése, hogy a korábbi járműszállítói nem csak a karneváli időszakban csináltak bohócot belőlük, ezért egy új, de megbízhatóbb gyártó után néztek. Az eredmény meglepőnek hat, de valójában mindkét félnek hasznos referenciát szolgáltat.2025. 07. 29.
Köln is a Stadlerre szavaz
Megelégelhette a KVB vezetése, hogy a korábbi járműszállítói nem csak a karneváli időszakban csináltak bohócot belőlük, ezért egy új, de megbízhatóbb gyártó után néztek. Az eredmény meglepőnek hat, de valójában mindkét félnek hasznos referenciát szolgáltat.2025. 07. 26.
Hétvégi gyors – 2025. július 20-26.
Elkerülte a lángvágót Mannheim legszínesebb villamosa. Képzésre ösztönöz a BEG. Bécsben mérkőznek meg a villamosvezetők. Mozdonyt tesztel és motorvonatot vesz a belga vasút. Látványosan növekszik a villanybuszok aránya. Elkészült Graz első új villamosa.
2025. 07. 24.
A körülmények áldozata: Lázár János
A magyar vasúthálózat állapota nem túl meglepő módon a 2026-os választási kampány egyik fontos témája lett, a többi szem előtt lévő közszolgáltatással együtt. A sztori egyik fontos leágazása Lázár János személyes sorsa, ami az utóbbi időben a pokoljárás és szerecsenmosdatás végpontok közötti skálán mozog – a témát a Telex kiválóan körüljárta a minap.Jegyzetünk a hajtás után.
2025. 07. 23.
Látótávolságban a célegyenes
2025. 07. 19.
Hétvégi gyors – 2025. július 13-19.
Lufivá válhat az első amerikai nagysebességű vasút. Hidrogénes midibusz Bécsben. Még csiripel a HeiterBlick. Bajba került a Helrom. Nagysebességgel Csehországban. Megfordult az arány a Transdevnél.
kulcsszavak:
#nyúz,
Alstom,
Arriva CZ,
Ausztria,
Csehország,
DB Regio,
Franciaország,
HeiterBlick,
Helrom,
Kalifornia,
Metronom,
nagysebesség,
Németország,
ODEG,
Siemens,
Stadler Rail AG,
Transdev,
USA,
Wiener Linien
2025. 07. 17.
Megint zár a Keleti
Augusztus végétől egy hónapra lezárja a MÁV-csoport a Keleti pályaudvart a vasúti közlekedés elől a mostani tervek szerint. Erről egyelőre hallgatnak ugyan, azonban egyre több részlet lát napvilágot a tanév elejére időzített teljes kizárásról – ezek a részletek pedig pont jól mutatják, hogy melyik szereplő a legfontosabb a rendszerben.2025. 07. 15.
Terjeszkedő európai vasutak
Nemzetközi együttműködésekkel fejlesztik az évtized végéig a nagysebességű járművekkel kiszolgált hálózatot Csehország, Lengyelország, Németország és Dánia között, mivel az utasoknak fontos a rövid menetidő. Hálózati és járműoldali fejlesztések is szükségesek, de ezek nagyobb része már futó projekt.
kulcsszavak:
408 (DB AG),
ČD,
České dráhy,
ComfortJet,
Dánia,
DB AG,
Franciaország,
ICE,
ICE 3neo,
Lengyelország,
nagysebesség,
Németország,
nemzetközi vonat,
Siemens,
Siemens Velaro,
távolsági személyszállítás,
Vectrain
2025. 07. 13.
Balatoni retró hétvége 2025: nagyjából rendben ment
A 2025-ös nyáron láthatóan elég takaréklángon ment a retró hétvége a Balaton északi partján, de ez talán nem is nagy baj: így elég szerep jutott az idén 60 éves Szergejek mellett a többi gépnek is, legyen az Púpos vagy éppen Gigant, esetleg Szili. Mi több: a mostani rendezvény is tartogatott premiereket, már ami a retró festésű járműveket illeti.2025. 07. 12.
Hétvégi gyors – 2025. július 7-12.
Francia pályázatokat nyert a CAF. Máshogy szeretné a jeteket az ÖBB. Veszélyben a Norient-Express. Münchenre koncentrál a Siemens. Indul az akkumulátoros utazás Dániában.
2025. 07. 11.
Francia siker Amerikában
Bár a felvásárlás előtt a Bombardier ismert szereplője volt az USA elővárosi vasúti járműpiacának, a kétezres évek eleje óta a „földszintes” motorvonatok nem hasítottak jól, illetve az Alstom saját jogán nem volt tényező ebben a szegmensben. Ezért is némileg meglepő a hír, miszerint a New York környékén szolgáltató Metropolitan Transportation Authority 316 egységet rendelt az M9A típusnevet kapó motorkocsikból – a szerződés értéke 2,3 milliárd dollár, és további 1,5 milliárd dollár értékben opciót tartalmaz még 242 járműre.
2025. 07. 09.
Átmenetileg teljes a csapat
Kisebb ünepséget kerített a helyi villamosmúzeumban a VAG, hogy megünnepelje a legújabb villamosának forgalomba állását. Történelmi diszletek között ismerhette meg a közönség a járműbeszerzési projekt legújabb darabját, melyet kis szünetet követően továbbiak követnek majd a következő években.Fejlesztési tervek és műszaki érdekességek a hajtás után!
2025. 07. 06.
Hétvégi gyors – 2025. június 22-július 5.
Párizsba nagy tételben érkeznek az elővárosi vonatok. Mozdonyt automatizál a DB Cargo. Opciót hívott le a DSB. Kártyás fizetésre ad kedvezményt a DoN's. Nagyobb mennyiségben adott át villanybuszokat az MAN. Német technológiára támaszkodik a BVB.
2025. 07. 04.
Fénysebesség és álló kerekek – Merre tart a DB?
Több szempontból is kettősség figyelhető meg a német vasúthálózaton a hagyományos és a nagysebességű pályák vonatkozásában, amely a következő években sem mutat javuló tendenciát. Rekordközeli sebességek és teljes palyakizárás is gazdagították 2025 júliusának első hetét, miközben az nagyprojektek átütemezése is folyamatban van. Impozáns-e még a német vasút vagy már csak romos?2025. 07. 03.
Városünnep extrákkal
Kettős ünnepet tartott Mannheim 2025 júniusának utolsó hétvégéjén a történelmi belvárosban, amely a rajzasztalon tervezett városok egyik legrégebbi megvalósulása. A sétálóutcaként funkcionáló valamikori főút mellett a város és a környék közösségi közlekedésének gerincét adó villamosok és keskeny nyomközű vonatok is az ünnepeltek között voltak.
Feliratkozás:
Megjegyzések (Atom)

