A MÁV-csoport 2025 eleji, korábban Lázár János által is belengetett átalakítása és tíz vállalása egyre jobban érezhető az utasok számára is. Nem csak azért, mert megváltozott az ügyfélszolgálat és általában a vasúttársaság e-mail-címe vagy éppen azért, mert új nevekkel találkozhatunk a hangosításban, hanem azért is, mert egyre kevesebb dolgot ismerhetünk meg a cégcsoport tevékenységéről. Most éppen egy újabb adag információt vontak meg a köztől.2025. 01. 31.
Szigorúan titkosított vonatok
A MÁV-csoport 2025 eleji, korábban Lázár János által is belengetett átalakítása és tíz vállalása egyre jobban érezhető az utasok számára is. Nem csak azért, mert megváltozott az ügyfélszolgálat és általában a vasúttársaság e-mail-címe vagy éppen azért, mert új nevekkel találkozhatunk a hangosításban, hanem azért is, mert egyre kevesebb dolgot ismerhetünk meg a cégcsoport tevékenységéről. Most éppen egy újabb adag információt vontak meg a köztől.2025. 01. 30.
Szabadon, Egyenlően, Együtt
2025. 01. 28.
Előbújt Prága legújabb villamostípusa
2025. 01. 27.
Svájci migránsok Magyarországon?
Az SBB a következő évek során leadja, a magyar vasút pedig átvenné a helvétek „levetett” gönceit. Ugyanis az a hír járja, hogy miközben az egyik szakpolitikus a német vasúttól vette volna át az ott felszabaduló emeletes motorvonatokat, aközben a terület minisztere meg a svájciakkal tárgyal járművásárlásról. Vajon tényleg jöhetnek a levetett FLIRT-ek?2025. 01. 26.
Hétvégi gyors – 2025. január 19-26.
Utasokat is szállít a Moderus Gamma. Sztrájk Berlinben és sztrájkfenyegetés a DB-nél. Megint átöltözött az Európa-mozdony. Svájcban megette a betont a talajvíz. Bővítette a lehetőségeit a Max Bögl.
2025. 01. 24.
Forgalomban a szupervillamos
2025. 01. 22.
Közvetlen Kocsi – Lázár János a Westbahn-KISS emeletén
2025. 01. 18.
Hétvégi gyors – 2025. január 13-18.
Bonyolult KISS helyzet a Westbahn–DB–ÖBB háromszögben. Egyszerű emeletes vonat beszerzés Szlovákiában. Bimbózó vasúti kapcsolatok a Baltikumban. Török trolik Prágában. Szlovák teherkocsik mennek Svájcba. Újabb metróállomások válhatnak akadálymentessé Budapesten.
2025. 01. 15.
Ki lesz a harmadik?
2025. 01. 14.
Elemes Párduc a porondon
Újabb mérföldkövet ért el legnagyobb darabszámú elektromos motorvonatainak beszerzésében a cseh állami vasút, ugyanis hivatalosan is átvette a legutolsó felsővezetékes darabot, így már csak az akkumulátoros verzióból maradt megrendelt darab. A Škoda Group közel másfél évtizede gyártott típusa a korábbi hibák ellenére a villamosított vonalak mindenese lett.2025. 01. 12.
Hétvégi gyors – 2025. január 5-12.
Nincs még vége a favágásnak Budapest mellett. Túlteljesítette a tervet a legújabb ICE-üzem. Automatákat cserél az ÖBB. Akár sztrájkolnának is Berlinben. Fontos lehetőséget kapott a Siemens.
2025. 01. 08.
Ezt a késést Lázár János fizeti!
Az év első kormányzati sajtótájékoztatóját az Építési és Közlekedési Minisztérium vezetője, Lázár János tartotta. A „Közlekedés Infó” keretében ismét radikális változásokat jelentett be a tárcavezető. Valóban komoly változások előtt áll a magyarországi közlekedés, ha a miniszteri ígéretek mindegyik bejön, akkor maga a „Közlekedési Kánaán” jöhet el. Nézzük hát, mit ígért a miniszter.Meghalt a trolibusz, éljen a trolibusz!
Bár sokan – az technológia fejlődését figyelve némileg jogosan – kétkedve fogadták, hogy a tallinni trolibuszüzem leállítása után valaha lesz még folytatás, de a városvezetés és a helyi közlekedési vállalat elkötelezett az üzem jövőbeli fenntartása mellett. Csehországból és a Balti-tenger partjáról is utóbbi irányvonalat alátámasztó hírek érkeznek.2025. 01. 07.
MÁV Vectron – lépéskényszerből új megoldás
Amint ismeretes és mi is beszámoltunk róla (bár lassan már be is porosodott a hír), a MÁV-START még 2022-ben keretszerződést írt alá a Siemensszel Vectron villamosmozdonyok lehívására. Ezt azóta sem követte lehívás, de egyre több forrásból hallani, hogy a lépéskényszer miatt most már gyorsabb megoldáson töri a fejét a néhány napja (újra) átnevezett cég – a szintén Vectronok, ámde bérleti konstrukcióban érkezéséről szóló hírmorzsák mellé mi is bedobjuk értesüléseinket a közösbe, a hajtás után.2025. 01. 04.
Újévi gyors – 2024. december 29-2025. január 4.
Az új év sem indult fennakadások nélkül a MÁV-csoportnál. Újabb hídóriás lett teljes Dániában. Átmenetileg nem közlekedik a legrégebbi német siklóvasút. Kedvező áron szerzett be használt villamosokat Poznań.
2025. 01. 01.
Ez a MÁV nem az a MÁV
Feliratkozás:
Megjegyzések (Atom)




