2025. 09. 20.

Hétvégi gyors – 2025. szeptember 8-20.

Arculatot váltott a Westbahn. Tönkre ment a DB egyik pótlós partnere. Utasokat is szállít a hidrogénes FLIRT. Decembertől forgalomban a Talgo-szerelvények. Utólagos szoftveres vonatvédelem Belgiumban. Versenyautók járták Budapest sínjeit. Újabb város kapott TINÁ-t. Megérkezett az első IC5. Ötletelnek a BKK-nál a trolikkal.

2025. 09. 19.

Ilyen lesz a GYSEV IC-FLIRT

Hosszan kellett várni a bejelentésre, de fontos pontot ért el a kisebbik magyar állami tulajdonú személyszállító vasúttársaság legutóbbi járműbeszerzése. Publikálták a végleges arculatot, ami részleteiben eltér a már korábban látottaktól.

Tarvágás és áremelés

Közeledik az év vége és egymás után jelennek meg a hírek a 2026-os tarifaváltozásokról. Ezúttal a német fővárosban és környékén illetékes közlekedési szövetség jelentett be árváltozást és vele együtt bizonyos díjtermékek kivezetését.

2025. 09. 14.

Villamossal a Ring körül – TRAM-WM 2025

2012-ben még csak egy érdekes kísérletként indult, a drezdai villamosüzem 140. évfordulójára szervezett nyílt nap betétprogramjaként, de 2025-re már világbajnoksággá nőtte ki magát a villamosvezetők képességeinek megmérettetése, melyet Bécs rendezett meg. A 2015-ben még a főműhelyben tartották, tíz évvel később viszont a belváros ikonikus pontjára szervezték a rengeteg érdeklődőt vonzó versenyt. Változatos időjárás, kiváló hangulat és meglepő eredmény jellemezte a napot.

2025. 09. 12.

Újra bevásárol a New Jersey Transit, a győztes az Alstom

A New Jersey Transit az USA legnagyobb teljes tagállami hatáskörű tömegközlekedési szolgáltatójaként komoly flottát üzemeltet mind kötött pályán, mind pedig a közúti szegmensben. Ami a nagyvasúti divíziót illeti, a cég hagyományosan az Alstom és Bombardier járműveire támaszkodik jelentős részben, így nem teljesen meglepő, hogy egy korábbi opció fix lehívásával most 200 új emeletes személykocsit és 12 kettős üzemű dízel-villamos mozdonyt rendeltek 1 milliárd euro értékben - immár az Alstomtól. Részletek a hajtás után.

2025. 09. 11.

Alvállalkozós Conecto

Szokatlan lépésre kényszerült a Daimler Truck AG, mivel túlzottan „jól megy a szekér” és már nehezen bírják határidőre teljesíteni a megrendeléseket. Bár a költségeket már korábban optimalizálták, viszont a gyártási folyamat egy jelentős részét külső partnerre kell bízniuk. Ez a partner meglepő módon az egyik vetélytárs lett.

2025. 09. 10.

A Vectron új ruhája

Hivatalosan is átvette az első nagysebességű Siemens Vectron MS mozdonyát a České dráhy, illetve ezzel párhuzamosan láthatóvá vált a típus egyedi arculata. A cseh állami vasút nagyívű tervekkel rendelkezik a használatukra, illetve kiterjesztenék a járataikat Európában is.

2025. 09. 09.

Forgalomban a legújabb metró

Mondhatni, hogy egy korszak zárult le, de valójában még csak most kezdődött meg Berlinben az a folyamat, amivel a BVG a menetrendi kínálat helyreállítását célozza és nagyjából két évtized után nagyarányú flottamegújítást hajt végre a föld alatt. Sokat kellett várni erre, de remélhetőleg megérte a befektetett időt és pénzt a fejlesztés.

2025. 09. 07.

Hétvégi gyors – 2025 augusztus 31-szeptember 7.

Átadták a 100. EuroDualt. Tovább gördül a felújítás. Eredmény a lengyel emeletes tenderen. Dualizálnának a csehek. Használt hidrogénes busszal erősít Hamm.

2025. 09. 05.

Bezzeg az infláció…

Közép-Európa két fővárosa is drasztikus áremelést jelentett be a közösségi közlekedést érintően, hogy az akár bő évtizede változatlan árakat korrigálják és a városi költségvetést stabilizálják. Sikerülhet-e az utasok elriasztása nélkül növelni a bevételeket?

2025. 09. 02.

GYSEV: Dunántúl, elviszlek magammal!

A Dunántúl vasútvonalainak jó része átkerült a nyár közepén a GYSEV-hez. A frissen MÁV-talanított vasútvonalakon július végén tettünk egy utazást, aminek eredményeként született meg a Közvetlen Kocsi mostani adása.

2025. 08. 30.

Hétvégi gyors – 2025. augusztus 17-30.

Újabb északi Stadler-opció lett beváltva. Nemzetközibbé válna az SBB és a ČD. Változó vonalak és szolgáltatók az Ahrtalbahnon. Hivatalos a trireno arculata. Forgalomban az új amerikai szuperexpressz. 14 Szergej a Vasúttörténeti Parkban.

2025. 08. 28.

Versenyben az utasokért

Harmadévszázad, azaz 33 év, kihagyás után idén visszatért a gyorsasági motorverseny királykategóriája, a MotoGP, hazánkba. A MÁV-csoport nagy hangsúlyt fektetett a közösségi közlekedés megszervezésére.
Képes beszámolónk a hajtás után!

2025. 08. 27.

Tucatnyi felvillanyozott nagymacska

Túl nagy meglepetést nem okozhatott a várost jól ismerők körében, hogy honnan érkeznek Wolfsburg első elektromos autóbuszai. A darabszám viszont szokatlan lehet még egy ekkora üzemnek is.

2025. 08. 26.

Keleti helyett Kőbánya – elkezdődött a vágányzár

Augusztus 25-étől négy hétre, egészen pontosan szeptember 20-áig lezárták a Keleti pályaudvart. A hivatalos közlések szerint pályaépítés, felsővezeték-csere és peronjavítások vannak napirenden. Arról megoszlanak a vélemények, hogy valóban szükséges-e és jó-e az időzítése a lezárásnak. Az viszont kétségtelen, hogy a „program” beindult. Megnéztük az első napok tapasztalatait, ezek következnek a kattintás után.

2025. 08. 19.

Növelik a biztonságot Hamburgban

Az utasok biztonságának növelését szem előtt tartva döntött újabb technológia meghonosításáról Hamburg közlekedési vállalata, amit más szolgáltatók pozitív tapasztalataira alapoznak.

2025. 08. 16.

Hétvégi gyors – 2025. augusztus 10-16.

Visszatér a villamos meghajtáshoz Kaiserslautern. Továbbra is problémásak a hidrogénvonatok. Minibuszt indít a BKK Cinkota szélén. Lehívta az opcióját a Lokaltog.

2025. 08. 14.

Gyors, gyorsabb, Vectron 230

Örömteli dolog pontos járműszállításról hírt adni, még ha ez évek óta csodának is számít. A Siemens ráadásul egy új típusvariánssal ugrotta meg ezt az akadályt. A České dráhy tovább növeli a korszerű mozdonyainak darabszámát és arányát.

2025. 08. 12.

Vághatják a centit

Egyre jobban közeledik 2025. december 14., amely idén az európai vasúti menetrendváltás napja. Németországban egy új szerelvény is utasforgalomba áll ekkor, de nem a korábban várt útvonalon. Ehhez viszont még szükségesek lesznek további engedélyek, mert a most megszerzettek még hiányosnak tűnnek.

2025. 08. 10.

Wien Aktuell – képes helyzetjelentés a vágányzárak árnyékában

Az elmúlt évek során elég komoly változáson ment és megy át az osztrák főváros és annak közlekedése. A sokszor a legélhetőbb városnak kikiáltott Bécsben láthatóan tudatos városfejlesztés zajlik, aminek része a metró- és villamoshálózat bővítése is. Hosszú évek kihagyása után most a RegionalBahn csapata ismét megnézte, hogy mi újság a „Bezzegvárosban”, ahol ugyan rettegő Lázár Jánossal nem, de számos érdekes közlekedési megoldással viszont ezúttal is találkoztunk.



2025. 08. 09.

Hétvégi gyors – 2025. augusztus 4-9.

Másodszor is KISS-t vesznek a svédek. Egyszerűbbé tenné a jegyváltást a ZSSK. Kaméleont játszik a TRAXX. Szivárognak a menetrendek Budapesten. Átdolgozott villamost kapott Frankfurt. Elektromos hajtás felé fordult a GKB. Buszgarázsokat épít a BVG. Kiírást módosított Türingia.

2025. 08. 08.

Stabilan indult a felújítás

Megkezdődött a Deutsche Bahn ezévre tervezett legnagyobb pályafelújítása és a félelmekkel ellentétben nem következett be káosz és a tartományi megrendelők is csak apróbb problémákat jelentettek. 280 kilométernyi vágányzat megújítása és a regionális közlekedés pótlására beállított 170 autóbusz koordinálása is hatalmas feladat.

2025. 08. 07.

Dél felé gyorsulnak

Korábban Linz felé szerették volna kiterjeszteni a prémium terméket, de egyelőre csak České Budějovice elérésére van lehetőség a cseh vasútnál. Ráadásul ezt is a szerelvényfordulók tartalékainak felhasználásával, viszonylag késői időpontban indulva lehet kivitelezni, emiatt eleve mérsékelt lehet a fizető utasok száma.

2025. 08. 04.

Keleti vágányzár, kézműves menetrend

Augusztus 24-étől négy hétre, egészen pontosan szeptember 20-áig lezárják a budapesti Keleti pályaudvart. A MÁV-csoport vezetője, Hegyi Zsolt jelentős felújításokkal takarózik, miközben azért erről nincs szó, néhány kitérő és felsővezetéki elem cseréje történik meg. Erről már korábban is beszéltünk, azonba a menetrendekről sokat nem lehetett tudni, a MÁV kommunikációjában is kimaxolja a törvényi határidőket. Ennek ellenére már lehet tudni pontosan, hogy melyik vonat hova fog menni.

2025. 08. 03.

Hétvégi gyors – 2025. július 27-augusztus 3.

A vártnál is nagyobb bevásárlást tartott Köln. Tengerparti villamost épít Katalónia. Előkészítő vágányzárakat tart a MÁV-csoport. Tulajdonos- után üzemeltetőváltás a Neckar-völgyben.

2025. 07. 29.

Köln is a Stadlerre szavaz

Megelégelhette a KVB vezetése, hogy a korábbi járműszállítói nem csak a karneváli időszakban csináltak bohócot belőlük, ezért egy új, de megbízhatóbb gyártó után néztek. Az eredmény meglepőnek hat, de valójában mindkét félnek hasznos referenciát szolgáltat.

2025. 07. 26.

Hétvégi gyors – 2025. július 20-26.

Elkerülte a lángvágót Mannheim legszínesebb villamosa. Képzésre ösztönöz a BEG. Bécsben mérkőznek meg a villamosvezetők. Mozdonyt tesztel és motorvonatot vesz a belga vasút. Látványosan növekszik a villanybuszok aránya. Elkészült Graz első új villamosa.

2025. 07. 24.

A körülmények áldozata: Lázár János

A magyar vasúthálózat állapota nem túl meglepő módon a 2026-os választási kampány egyik fontos témája lett, a többi szem előtt lévő közszolgáltatással együtt. A sztori egyik fontos leágazása Lázár János személyes sorsa, ami az utóbbi időben a pokoljárás és szerecsenmosdatás végpontok közötti skálán mozog – a témát a Telex kiválóan körüljárta a minap.
Jegyzetünk a hajtás után.

2025. 07. 23.

Látótávolságban a célegyenes

Több, mint évtizedes csúszás, folyamatosan növekvő költségek és állandó ellenállás jellemzik Németország egyik fontos vasúti fejlesztését. Eddig még egy határidőt sem sikerült tartani, de a legutóbbi már nem tűnik teljesen légből kapottnak.

2025. 07. 19.

Hétvégi gyors – 2025. július 13-19.

Lufivá válhat az első amerikai nagysebességű vasút. Hidrogénes midibusz Bécsben. Még csiripel a HeiterBlick. Bajba került a Helrom. Nagysebességgel Csehországban. Megfordult az arány a Transdevnél.

2025. 07. 17.

Megint zár a Keleti

Augusztus végétől egy hónapra lezárja a MÁV-csoport a Keleti pályaudvart a vasúti közlekedés elől a mostani tervek szerint. Erről egyelőre hallgatnak ugyan, azonban egyre több részlet lát napvilágot a tanév elejére időzített teljes kizárásról – ezek a részletek pedig pont jól mutatják, hogy melyik szereplő a legfontosabb a rendszerben.

2025. 07. 15.

Terjeszkedő európai vasutak

Nemzetközi együttműködésekkel fejlesztik az évtized végéig a nagysebességű járművekkel kiszolgált hálózatot Csehország, Lengyelország, Németország és Dánia között, mivel az utasoknak fontos a rövid menetidő. Hálózati és járműoldali fejlesztések is szükségesek, de ezek nagyobb része már futó projekt.

2025. 07. 13.

Balatoni retró hétvége 2025: nagyjából rendben ment

A 2025-ös nyáron láthatóan elég takaréklángon ment a retró hétvége a Balaton északi partján, de ez talán nem is nagy baj: így elég szerep jutott az idén 60 éves Szergejek mellett a többi gépnek is, legyen az Púpos vagy éppen Gigant, esetleg Szili. Mi több: a mostani rendezvény is tartogatott premiereket, már ami a retró festésű járműveket illeti.

2025. 07. 12.

Hétvégi gyors – 2025. július 7-12.

Francia pályázatokat nyert a CAF. Máshogy szeretné a jeteket az ÖBB. Veszélyben a Norient-Express. Münchenre koncentrál a Siemens. Indul az akkumulátoros utazás Dániában.

2025. 07. 11.

Francia siker Amerikában

Bár a felvásárlás előtt a Bombardier ismert szereplője volt az USA elővárosi vasúti járműpiacának, a kétezres évek eleje óta a „földszintes” motorvonatok nem hasítottak jól, illetve az Alstom saját jogán nem volt tényező ebben a szegmensben. Ezért is némileg meglepő a hír, miszerint a New York környékén szolgáltató Metropolitan Transportation Authority 316 egységet rendelt az M9A típusnevet kapó motorkocsikból – a szerződés értéke 2,3 milliárd dollár, és további 1,5 milliárd dollár értékben opciót tartalmaz még 242 járműre.

2025. 07. 09.

Átmenetileg teljes a csapat

Kisebb ünepséget kerített a helyi villamosmúzeumban a VAG, hogy megünnepelje a legújabb villamosának forgalomba állását. Történelmi diszletek között ismerhette meg a közönség a járműbeszerzési projekt legújabb darabját, melyet kis szünetet követően továbbiak követnek majd a következő években.
Fejlesztési tervek és műszaki érdekességek a hajtás után!

2025. 07. 06.

Hétvégi gyors – 2025. június 22-július 5.

Párizsba nagy tételben érkeznek az elővárosi vonatok. Mozdonyt automatizál a DB Cargo. Opciót hívott le a DSB. Kártyás fizetésre ad kedvezményt a DoN's. Nagyobb mennyiségben adott át villanybuszokat az MAN. Német technológiára támaszkodik a BVB.

2025. 07. 04.

Fénysebesség és álló kerekek – Merre tart a DB?

Több szempontból is kettősség figyelhető meg a német vasúthálózaton a hagyományos és a nagysebességű pályák vonatkozásában, amely a következő években sem mutat javuló tendenciát. Rekordközeli sebességek és teljes palyakizárás is gazdagították 2025 júliusának első hetét, miközben az nagyprojektek átütemezése is folyamatban van. Impozáns-e még a német vasút vagy már csak romos?

2025. 07. 03.

Városünnep extrákkal

Kettős ünnepet tartott Mannheim 2025 júniusának utolsó hétvégéjén a történelmi belvárosban, amely a rajzasztalon tervezett városok egyik legrégebbi megvalósulása. A sétálóutcaként funkcionáló valamikori főút mellett a város és a környék közösségi közlekedésének gerincét adó villamosok és keskeny nyomközű vonatok is az ünnepeltek között voltak.

2025. 06. 30.

Ilyen lesz az emeletes railjet

Június 25-én mutatták be Bécsben a meghívott újságírók számára az ÖBB első távolsági kivitelű KISS motorkocsiját. A 14 darabos sorozat tagjai Railjet-arculatot kapva 2026 végétől állnak majd forgalomba a legfrekventáltabb, Bécs és Salzburg közötti fővonalon. Galéria és részletek a hajtás után!

2025. 06. 26.

Idén is vár a balatoni nyár

Június 21-én életbe lépett a nyári főszezoni menetrend a Balatont övező vasútvonalakon. Az immár hagyományossá vált beszámolónkban ezúttal is a tó körül vonatozunk és megnézzük, hogy ebben az évben mit újított a MÁV-csoport és hogyan is hat Lázár János tízpontos ígérethalmaza a nyári menetrendre.

2025. 06. 25.

Mojzi bácsi csak Emmát ajánlja

A MÁV-csoport a nyár elején már többször bekerült a hírekbe: lényegében a pünkösdi hosszúhétvége óta másról sem szól a közbeszéd, mint arról, hogy a MÁV-csoport szerint minden tökéletes, csak az utasok és néhány politikus, valamint természetesen a sajtó egy része az, aki rosszul lát mindent is. A szájkarate ráadásul szintet lépett: önmagában ellentmondó vezérigazgatói nyilatkozatok és a jó öreg titkosító gépezet beindult.

2025. 06. 24.

Elnöki átadó

Fontos mérföldkövet ért el a Stadler Rail AG egyik projektje, mely többnyire a radar alatt maradt. Az első kocsi átadására Kazahsztán legmagasabb rangú személyiségét, a köztársasági elnököt hívták meg. Az egykori szovjet tagköztársaság csak ebbe a projektbe 2,3 milliárd eurót fektet és ezen felül máshonnan is vettek kocsikat.

2025. 06. 22.

Hétvégi gyors – 2025. június 15–22.

Már hosszú J is van Berlinben. Villanybuszokkal erősít Bréma. Tovább pörög a dilivonat az ÉKM-ben. Új trolivonal nyílt Budapesten, ahol nem lesznek metróbuszok. Függővasút került a bécsi múzeumba.

2025. 06. 20.

Városkerülő metrót építenek Párizs köré

Évtizedeket átfogó és a régió jövőbeli közlekedésének rendszerét átalakítani hivatott vonalakkal szövik tovább a már most is szinte minden fontosabb helyet kiszolgáló gyorsvasutak hálóját Párizsban és környékén. A százmilliók csak úgy repkednek, de az alapvetően sugaras rendszerű hálózat gyűrűkkel kiegészítése szerintük megéri a pénzt.

2025. 06. 14.

Hétvégi gyors – 2025. június 9–14.

Szigorúan titkos magyar vonatok. Emelkedő német helyjegyárak. Zöldül a mátranováki forgóvázgyár. Norvégiában az első Coradia Stream.

2025. 06. 12.

Generációváltást hoz a Stadler

Két német üzemben is a Stadler-csoport termékeivel tervezik kiváltani az elöregedő járműveiket. Mindkét üzem helyközi viszonylatú és nem a legismertebbek, de annál érdekesebbek már most is. A motiváció viszont azonos: a mainál jobb szolgáltatást nyújtani az utasoknak.

2025. 06. 10.

Indulhat a Verbindungsbahn felújítása

Hosszú évek tárgyalásai után végre megegyezés körvonalazódik a bécsi S80-as problémás szakaszának felújításáról. Az ÖBB most kiadott információi szerint már idén szeptemberben megindulhatnak a munkálatok Wien Meidling és Wien Hütteldorf állomások között.

2025. 06. 07.

Szergej 60 – Borsodi nosztalgia

A MÁV-csoport 2025-ben is retró események szervezésébe fogott és az idei tematika bizonyos személykocsitípusok évfordulója mellett az M62-es sorozatú Szergejek szolgálatba állításának 60. évfordulója. A szovjet nagydízelek köszöntésére május 31-én és június 1-jén a Miskolc–Bánréve–Ózd vasútvonalon szerveztek retró hétvégét a vasutasok. Képes beszámolónk a meglehetősen sűrűre sikerült programról.

2025. 06. 01.

Buszgarázs a határsávban – 8. Ikarus-találkozó Meiningenben

Bevált és megszokott váltásban, egyik évben Magyarországon, másik évben Németországban rendeznek a tavasz végén-nyár elején nagyszabású Ikarus-találkozót, melyre minden évben szép számban érkeznek szép és érdekes magyar gyártású buszok, illetve látogatókból sem szokott hiány lenni. Ezúttal Németország volt soron és a 8. Ikarus Találkozónak a dél-türingiai Meiningen adott otthont.

2025. 05. 31.

Hétvégi gyors – 2025. május 25–31.

Grazban villamost építenek és vasutat villamosítanak. Visszatérő mozdony Kecskeméten. Jöhet a szegedi KISS. Új Nightjet már Amszterdam felé is. Biztosítja a késést a MÁV-csoport. Hírösszefoglalónk.

2025. 05. 29.

Walter Katalin otthagyja a BKK-t

Négy év után távozott a BKK vezérigazgatója, Walter Katalin. A BKK első embere az utóbbi időszakban politikai játszmák célpontja volt, többek között ez is szerepet játszhatott a lemondásában.

Bécsi nyár 2025: feltúrva

Közlekedési szempontból keménynek ígérkezik a nyár a bécsieknek és ingázóknak egyaránt, hiszen számos, komoly zavartatással járó közlekedési felújítás zajlik majd, mind a városi közlekedésért felelős Wiener Linien, mind pedig a vasúti infrastruktúrát kezelő ÖBB Infra részéről. Nem közlekedik a városon át a gyorsvasút, egy szakaszon kiesik az U4-es metró és a Ringen is több fázisban felújítják a villamospályát - mindezt egyszerre. Kérjük, kapaszkodjanak - hajtás után a részletek!

2025. 05. 28.

Nagysebességre kapcsolnak a zöldek

Történetének legnagyobb járműves beruházását ütötte nyélbe a világ számos távolsági buszos piacát uraló, de Németországban vonatokat is üzemeltető vállalkozás. Kapacitásnövelés mellett jobb menetidőket is remélnek a nagysebességű pályákon közlekedésre alkalmas szerelvényektől, amivel hazai pályán is megszorongathatják az állami vasutat.

2025. 05. 27.

Használt akkumulátorral spórolnak

Januárban ünnepelte megnyitásának 15. évfordulóját a lipcsei IC- és ICE-műhely, amely a napokban kapott egy fontos kiegészítést, amely növeli az energiahatékonyságot és ezáltal csökkenti a költségeket is. Emellett az elektromobilitás egyik fontos környezetvédelmi kérdésére is választ ad.

2025. 05. 24.

Hétvégi gyors – 2025. május 12-24.

Túladnának Esmeraldán a csehek. Használt kocsikat kínál a DB – de vajon kinek? A BKK-nál nincs fék a kommentvonaton. Ex-Westbahn-ex-DB KISS jön az ÖBB-hez. Svájci és svéd különlegességeket készíthet a Stadler. Újabb trolivonal került a BKK célkeresztjébe.

2025. 05. 21.

Eggyel kettőt cserélnek

Egyszerre két típusát és vele az állományának bő felét is lecserélné Rajna-vidék-Pfalz tartományi fővárosa egy frissen odaítélt beszerzés eredményeként. Támogatásból nem sok jutott, viszont egyelőre a hálózat sem növekszik, így a kapacitás növelésével is előre lépést érnek el.

2025. 05. 15.

Megint jönnek, felújítanak

2025 augusztusától ismét egy nagy vágányzárba kezd a német pályavasút: az egyik legfontosabb vasúti tengelyen, a Berlin és Hamburg közötti pályán jön a vágányzár – megint.

2025. 05. 13.

Hamarosan átveszi a hatalmat TINA

Németország egyik leghosszabb vonalát is magában foglaló hálózaton kezdődik nyár végén egy új korszak: a meglévő állomány jelentős részének cseréje kezdődik meg a Stadler TINA villamosok forgalomba állításával. A típus közönségbemutatója miatt nyílt napot tartott a HAVAG, melyet képsorozatunkkal kívánunk megmutatni.

2025. 05. 11.

Hétvégi gyors – 2025. május 4-11.

Öltözködik a holland Arriva. Vonatra terelné Svájc a briteket. Megérkezett Mary Ann Birminghambe. Véglegesen felszámolja a tavalyi károkat az ÖBB. Korlátozott határátmenet az Elbánál.

2025. 05. 06.

Már csak év végéig gördül

A közelekedési iparágban szokatlan hirtelenséggel megszületett a döntés: jelentős veszteségek és rendszeres vonatlemondások miatt határidő előtt megszűnik Svájcban a kísért kombinált fuvarozás. Egykoron a közúti nehéz tehergépjármű-forgalom visszaszorításának megoldását látták benne, de mára elenyészőre zsugorodott a piaci részesedése.

2025. 05. 03.

Hétvégi gyors – 2025. április 20-május 3.

Törölt vonatok keserítik az utasok mindennapjait Németország közepén. Elhunyt a magyar vasút egyik fontos alakítója. Árat emelt és motorvonatot vett a szlovák vasút. Emlékérmet kap a Schwebebahn. Elektromosra váltotta az állománya egy részét Darmstadt. Most már tényleg lesz motorvonata Bulgáriának?

2025. 04. 30.

Frissülő railjetek

Régóta várták az utasok, hogy miként alakul az első generációs railjet-szerelvények jövője a nagy arányú beszerzések mellett. A várható változásokról lebbentette fel a fátylat néhány látványrajz segítségével az osztrák állami vasútvállalat. A sokat foglalkoztatott garnitúrák időszakos leállítása nem egyszerű feladat, emiatt évekig fog tartani az új beltartalom bevezetése.

2025. 04. 20.

Elbúcsúzott az első nemzetközi ICE a forgalomtól

Szinte hihetetlennek tűnő technikai bravúrokat hozott magával az ezredfordulón a Deutsche Bahn nemzetközi terjeszkedésének utat nyitó járműsorozat, amely egyben egy új járműgenerációt is jelentett. Kilométerek millióinak megtétele és a folyamatos igénybevétel megpróbáltatásait követően viszont húsvét előtt nyugdíjazta a 406-os sorozatú ICE 3M-et a német szövetségi vasúttársaság.

2025. 04. 19.

Húsvéti gyors – 2025. április 13-19.

Végleges engedélyeket kapott az RNT. Megrendelések nélkül nehéz fennmaradni. Kapacitásokat bővít a cseh vasút. Egyedi megoldást és katalógusterméket is szállíthat a Stadler. Hamarosan újabb vonalon lehet akkus motorvonattal utazni Németországban.

2025. 04. 18.

Itt a nyár, bezár… a minden?

Akárhogyan is nézzük, ha más nem, a naptár tudatja velünk, hogy hamarosan itt a nyári menetrend. Bár az életbe lépéséig, június 21-éig még jó két hónap hátra van, érdemes pár dolgot már most megemlíteni, mert aki útnak indul, annak nem lesz egyszerű, ha a vonatot választja.

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.