2011. 10. 26.

Kis villamos, nagy pótlás

Jó munkához idő kell – tarja a mondás. És ez valóban így is lehet, hiszen a Berlin melletti kis villamosüzemben októberben csak egy rövid szakaszon járnak a villamosok, ugyanis a városka központján átvezető vágányokat felújítják. Ráadásul a kocsiszínt sem érik el a járművek a vágányzár idején.


Csak rövid útvonalon, a rahnsdorfi S-Bahn-megálló és a woltersdorfi tűzoltószertárnál lévő ideiglenes megálló között döcögnek a kívül-belül felújított Gothawagenek októberben. Az október 4. óta tartó vágányzár keretében ugyanis megújul a Woltersdorf központján átvezető pálya.
A helyzet pikantériája, hogy a Thälmannplatz kitérő közelében lévő kocsiszínt sem érik el a járművek, így azok a megmaradt szakasz végén pihennek és ide költözött ki a műszak is. A járművezetők pihenőjét a rahnsdorfi végállomáson biztosítják, itt van egyébként is tartózkodójuk.
Érkezik a 31-es számú kocsi a tűzoltószertárnál kialakított ideiglenes végállomásra

Végállomás, nem megy tovább

A sarkon már ott áll a villamospótló... hát, nevezzük autóbusznak

Mindenesetre a Mercedes-Benz Sprinter alapokra épülő mikrobusz bőven elég az utasoknak. A busz tesz egy kört a zsilip felé, majd visszatérte után indul vissza Berlin felé a villamos. A kocsikkal egyébként a BVG kis forgalmú nappali, és egyes éjszakai viszonylatain találkozhatunk


A cég Gothawagenjei így jelenleg csak a Berlinben lévő Rahnsdorf S-Bahn-állomás és a tűzoltószertár között járnak, míg tovább a zsilipig (Schleuse) a Dr. Herrmann Touristik GmbH & Co. KG minibuszai pótolják a kéttengelyes kocsikat.
A hétköznap csúcsban közlekedő „E” jelzésű betétjáratokat nem érinti a vágányzár, így velük továbbra is tíz perces követést ad a társaság a Berliner Platz és az S-Bahn-állomás között.
Ideiglenes villamoskocsiszín a Thälmannplatz előtt, a járható pályarész legvégén. A 27-es számú, magát éppen tartalékkocsiként hasznossá tevő Gothawagen mögött az 1998-ban a BVG-től átvett műhely-Gothawagen pihen. Utóbbi a műszakosok bázisa, felkészültek a lehető legtöbb javításra, hiszen október végéig nem tudnak bejutni a kocsiszínbe

A vágányzár során nem csak megújul a pálya egy része, hanem a Thälmannplatz melletti kocsiszíni delta és a templom között az új – kelet felé nézve – jobb oldaláról átkerült a bal oldalra a pálya. Emiatt a templom mellett támfalmegerősítési munkákat is kell végezni.

A templom mellett megerősítik a támfalat. Itt a régi pálya is az út – kelet felé nézve – bal oldalán vezet

 Nem sokkal távolabb azonban egy pár száz méter hosszú szakaszon a másik oldalon jártak a villamosok – eddig

A település központjában serény munka zajlik. Felvéteélünk készítésekor az új pályának még csak a helye volt meg, azóta azonban már lefektették az új síneket is

A kocsiszínbe vezető deltán is dolgoznak a szakemberek

„Ha már arra jártak,” felújítják a Thälmannplatz kitérőt is. Képünk készítése óta már itt is lerakták az új vágányokat
(a szerző felvételei)

Halász Péter

2 megjegyzés:

  1. Az autóbusz alapja helyesen Mercedes-Benz Sprinter.

    VálaszTörlés
  2. Abszolút jogos, köszi, javítottam!

    Hogy miért írtam Volkswagent...? Amikor kiveri az ember szemét a Mercedes-jel...

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon általában előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését jogát fenntartjuk. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.