2011. 10. 04.

Számítanak rájuk

Nem is olyan régen még arról érkeztek a hírek, hogy a drezdai közlekedésért felelős DVB végleg búcsúzik a csehszlovák eredetű, magaspadlós villamosoktól. Azonban most mégis úgy tűnik, hogy a T4D típus nélkülözhetetlen lesz még egy ideig az Elba-parti városban.


Bő egy éve még a vészharangot kongatták a villamosbarátok Drezdában: 2010. május 31-én még búcsúztatták a csehszlovák eredetű villamosokat és többek között a DSO villamosos szekciójában is több beszámoló született az eseményről. A ČKD Tatra villamosai azonban meglehetősen tartósnak tűnnek, hiszen a hírek szerint a DVB a még meglévő állományból tizennyolc járműre középtávon, nagyjából 2018-ig számít.
A kérdés mindössze az, hogy miért? Szakértők szerint egyelőre nincs olyan vonalhálózat-bővítési projekt, amely indokolná a Tátrák megtartását. Ami pedig járműbeszerzést vonhat maga után, oda ezek a kocsik nem lesznek jók, hiszen a mai 62-es buszt felváltó majdani villamosvonalra kétirányú kocsik szükségesek.
A 224 229-es számú kocsi egyike annak a tizennyolcnak, amelyik újabb fővizsgát kaphat s várhatóan 2018-ig dolgozhat Drezdában

A most fővizsgát kapó járművek 1973 és 1984 között épültek, majd az 1990-es évek elején modernizálták őket, teljesen kicserélve a korábbi elektromos berendezéseiket is. A 2018-ig forgalomban maradó kocsik közül 11 vezetőállásos, T4DMT típusú, míg hét kocsi vezetőállás nélküli, TB4DMT típusjelzésű motorkocsi. Utóbbiak a csatolt üzemben közlekedő vonatok második motorkocsijaként teszik hasznossá magukat, hiszen a modernizáláskor megszüntették a vezetőfülkéjüket.
A képen szereplő 224 269-es is a „túlélők” kicsiny táborába tartozik
(fotók: Mészáros Gergely)

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.