2012. 02. 21.

Kisiklott a Railjet

Kisiklott az ÖBB egyik Railjet-szerelvénye február 21-én, kedden kora este a nyílt vonalon. Két kocsi lépett ki, sérültek nincsenek. A forgalom egyelőre szünetel Langen am Arlberg és Bludenz között.


Kisiklott a Zürich Hauptbahnhofról Wien Westbahnhofra tartó RJ 363-as Nyugat-Ausztriában kedden kora este. A hírek szerint úgy 18:35 körül az utasok azt vették észre, hogy Bludenz és Langen am Arlberg állomások, egészen pontosan Braz és Hintergasse forgalmi kitérők között a vonat egyszerűen csak ugrálni kezd, az üvegek csörögnek és törnek, végül meglehetősen hirtelen megáll a szerelvény.
A vonaton utazó mintegy százötven ember közül, úgy tudni, nem sérült meg senki. A hírek szerint a tolva közlekedő szerelvény első két kocsija hagyta el a pályát.
Az utasokat a sajtóhírek szerint arra kérték, hogy maradjanak a hátsó kocsikban, amíg a mentesítő szerelvény meg nem érkezik, hogy visszavigyék őket Bludenzbe, onnan busszal viszik őket egy darabon és eljuttatják a célállomásukra az utasokat – ígéri az ÖBB. A vonat menetrend 0:44-kor érkezett volna meg a bécsi Westbahnhofra.

A kisiklott vonat a 15-ös szerelvény volt. A vonatot a 1116 213-as továbbította.
A mentési munkák miatt az érintett szakaszon szünetel a vonatforgalom. Azt még egyelőre nem tudni, hogy mi okozhatta a siklást, de az elsődleges feltételezéseket taglaló hírek síntörésről szólnak.
A prémium osztályt kiszolgáló előkészítő konyha állapota a vezérlőkocsiban

A siklás feltételezhető okozója

A lezárás érinti a Budapestről Zürichbe és a Zürichből Budapestre tartó Wiener Walzer EN-t is. Ez a már megszokott útvonalon, Salzburg, München, Stuttgart, Karlsruhe és Basel érintésével, legalább 180 perc késéssel közlekedik.
A balesethez kis adalék, hogy nemrégiben csökkentették a lavinaveszély mértékét a vonalon. Így a nehezebb Railjet-vezérlőkocsik elé már nem kell előfogat-mozdony, mivel az esetlegesen a pályára zúdult hó nem tudja kiemelni a mozdonyoknál könnyebb vezérlőkocsit. Egyes találgatások szerint akár emiatt is kiléphetett a szerelvény első két kocsija.
A szerelvényt szerdán egy nyolcvan tonnás daru rakta vissza a sínre, ami azért csiklandós feladat, mert a Railjet-kocsik egymással csak műhelyben bontható kapcsolattal vannak összekötve. A forgalmat a műszaki mentés és a helyreállítás után csütörtökön reggel 02:25-kor indították újra az érintett szakaszon. A Wiener Walzer EN azonban még e napon is nagyjából három óra késéssel érkezik meg Zürichbe, illetve Budapestre.
A szerelvény visszaemelését egy nyolcvan tonnás daru végezte
(fotók: Klaus Hartinger / VOL.AT)

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.