2012. 04. 24.

Terjeszkedik a BID

Továbblép a mostani lehetőségeihez képest a Pozsonyi Közlekedési Szövetség, a BID. Kiterjesztenék a bérletek érvényességét és ütemes menetrendet vezetnének be a városon belüli vasútvonalakon.


Fejlődni szeretne a közlekedési szövetség a szlovák fővárosban. A BID, a Bratislavksá Integrovaná Doprava, a Pozsonyi Közlekedési Szövetség a tervei szerint jelentős lépés előtt áll.
Miroslav Matúšek, a BID vezetője a Sme című lapnak nyilatkozva azt mondta: szeretnék kiterjeszteni a már meg lévő, a Budapest-bérlethez hasonló jegytípus érvényességét. A BID részese a szlovák vasúttársaság, a ZSSK, most pedig valamennyi elővárosi autóbuszjáratot is szeretnék bevonni a tarifaközösségbe. Eddig ugyanis csak ezek egy része volt részese a BID-nek a ZSSK-n kívül.
A városon belüli vasúti forgalmat szeretnék fejleszteni. Az ütemes menetrend bevezetése mellett terítéken van a hálózat jelenleg ki nem szolgált részein a személyforgalom újbóli felvétele

A közelgő újítások közül kiemelkedik még a vasúti menetrend is: a tervek szerint a városon belüli forgalomban ütemes menetrendet vezetnek be a decemberi menetrendváltástól. Az órás alapütemmel szeretnék vonzóbbá tenni a vasúti közlekedést és kombinált, a város területére és az elővárosi szakaszokra is érvényes jegytípust szeretnének kialakítani.
Matúšek hangsúlyozta: a tarifaközösséget szeretnék kiterjeszteni az elővárosi autóbuszjáratok mindegyikére – jelenleg ugyanis csak a Slovak Lines négy viszonylatán fogadják el a jegyeket.
Ugyancsak szeretnék kiterjeszteni a BID-jegyek érvényességét a vasúti hálózat további részére. Így többek között a bécsi vonatok végpontját, Pozsonyligetfalut is szeretnék bevonni a rendszerbe. Ez pedig azt jelenti, hogy a Pozsony-Újváros és Pozsonyligetfalu közötti vasúti forgalom újraindulhat, erre ugyanis jelenleg nem közlekedik személyszállító vonat. Emiatt pedig nincs is benne a BID-ben a ligetfalusi állomás.
Ugyancsak terítéken van – a BID-től egyébként függetlenül – a Rajka és Pozsony közötti vasúti forgalom újbóli beindítása.
Pozsonyligetfalura ma csak a sűrűn közlekedő buszokkal lehet eljutni. A bécsi vonatok végállomásáról, Pozsonyligetfaluról busszal lehet csak átjutni a főpályaudvarra, pedig a vasúti pálya megvan és használják: tehervonatokkal
(fotók: Halász Péter)

Ugyancsak szeretnék kiterjeszteni a BID-bérletek értékesítési hálózatát. Az elektronikus bérletet jelenleg csak a pozsonyi városi közlekedési cég, a DPB és a Slovak Lines egyes pénztáraiban lehet beszerezni.

Halász Péter

3 megjegyzés:

  1. Arra azért kíváncsi lennék, hogy Rajkát, Hegyeshalmot, esetleg Mosonmagyaróvárt mikor éri el a BID. Nem lenne példa nélküli Magyarországon, Sopron a VOR 871-es zónájába esik, pedig az messzebb van Bécstől. Szerintem Rajka és Pozsony között elég nagy forgalom lenne, és egy elég jó állapotú, villamosított vasútvonal rendelkezésre is áll...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valamilyen szinten elérte, mert a BID-bérlethez csak kiegészítő jegy kell a rajkai buszra. Ha nem speciális tarifás lenne a járat, már benne lenne véleményem szerint a rendszerben Rajka (és Wolfsthal is).

      Törlés
    2. A kiegészítőről nem találtam semmit, de a rendes jeggyel számolva 1.5€ x 2 irány x 20 munkanap az annyi mint durván 17840 forint havonta, és akkor még hétvégére otthon maradtál. Magyarországon egy 20 km-es bérlet (kb ennyi az út) 14200 forint, amiből 12200-at (ha fizeti...)a munkáltató áll. Arról nem is beszélve, hogy a gondolom sok rajkai szlovák diák is igénybe veszi/venné arra, hogy Pozsonyba járjon szlovák iskolába, a diákbérlethez viszonyítva meg főleg piszok drága.

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.