2012. 07. 13.

EU-támogatással villamosít vasúti vonalakat a GYSEV

Uniós pályázati támogatással villamosítja a vasúti vonalat Porpác–Mosonszolnok és a Szombathely–Zalaszentiván között a GYSEV – jelentették be pénteken a szombathelyi vasútállomáson rendezett sajtótájékoztatón a vasúttársaság képviselői.






Az összességében 20 milliárd forint értékű fejlesztés az Új Széchenyi Terv keretében várhatóan 2015 októberéig készül el, a költségeket 85 százalékban az Európai Unió állja, az önrészt pedig a magyar állam biztosította - közölte a támogatási pályázat ünnepélyes aláírása előtt Kövesdi Szilárd, a GYSEV vezérigazgatója.
A támogatási szerződést Vér Iván a KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt. vezérigazgatója mellett aláírta Dávid Ilona, a GYSEV Zrt. elnöke, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója is, aki szerint a villamosításnak köszönhetően újabb lendületet kaphat a vasúti közlekedés. Olyan szakaszokról van szó, amelyek a regionális, az intercity-közlekedés és a teherszállítás szempontjából is kiemelt jelentőségűek – mondta.
A szombathelyi IC-k hamarosan gépcsere nélkül közlekedhetnek. Jelenleg Csorna és Szombathely között dízelmozdonyok továbbítják a gyorsvonatokat

A sajtótájékoztatóval egybekötött aláírási ünnepségen méltatta a beruházás jelentőségét Puskás Tivadar (Fidesz-KDNP) Szombathely polgármestere is aki azt hangsúlyozta a vasi megyeszékhely kétezer éves történelme során mindig is a fejlődés záloga volt, hogy a település közlekedési csomópontnak számított.
A fejlesztés során a 87 kilométer hosszú Porpác–Csorna–Mosonszolnok közötti szakaszt és az 50 kilométeres Szombathely–Zalaszentiván közötti szakaszt villamosítják, mindkét vonalon átalakítják a villamosításhoz szükséges biztosítóberendezéseket és megerősítik a vasúti pálya felépítményét is.
Kövesdi Szilárd elmondta, hogy az érintett pályaszakaszok állomásain emelt peronok épülnek az utasok kényelme és nagyobb biztonsága érdekében. A Porpác–Mosonszolnok közötti szakaszon a fejlesztésnek köszönhetően központi forgalomirányítást alakítanak ki, a forgalmat Csornáról és Répcelakról irányítják majd.
Szombathelyre – Kőszeg kivételével – minden irányból „drót alatt” érkezhetnek majd a vonatok
(fotók: Halász Péter)

A vezérigazgató hangsúlyozta: a GYSEV már eddig is bizonyította, hogy jó gazdája az uniós projekteknek.
Tavaly ősszel készült el a 48,6 milliárdos Sopron–Szombathely–Szentgotthárd szakasz teljes rekonstrukciója – emlékeztetett.
A projekt munkálatait véglegesen csak az idén zárják le, hiszen Szombathelyen vasúti felüljárót, Sopronban pedig aluljárót építenek. Kiemelte, hogy minden időre elkészült, az építkezések most is a tervek szerint haladnak.

MTI

2 megjegyzés:

  1. Nagyon helyes! Végre Kövesdi úr kezét nem kötik meg az itthoni kerékkötő hivatalok!

    VálaszTörlés
  2. ÉS 2015-től csörgők nélkül közlekednek az IC-k V43-asokkal,vagy taurusokkal egészen pestig?

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.