2012. 12. 13.

Átadták a Tárnok–Székesfehérvár felújított vasúti pályaszakaszt

Átadták csütörtökön a Tárnok–Székesfehérvár vasúti pályaszakaszt, amelyet európai uniós támogatással újítottak fel.


Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára a Kápolnásnyéken rendezett átadó ünnepségen elmondta, hogy a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában megvalósult több mint 40 kilométer vasúti szakasz felújítása 55 milliárd forintba került.
Az államtitkár hangsúlyozta: az Európai Unió támogatja a vasúti infrastruktúra fejlesztését, és ezek a beruházások elősegítik, hogy Magyarország eredményesen tudja felhasználni az európai uniós forrásokat.
Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója az ünnepségen kiemelte: a fejlesztések révén a vasút visszanyerheti korábbi szerepét a közösségi közlekedésben, a MÁV célja, hogy minőségi szolgáltatással növelje az utasok elégedettségét. Példaként említette, hogy korszerű járműveket szereznek be, és ingyenes Wi-fi szolgáltatást nyújtanak a jövőben, a december 9-én hatályba lépett új vasúti menetrendben pedig már csökkent a menetidő a vasútfejlesztések révén.
Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője az átadáson kiemelte: a Tárnok–Székesfehérvár közötti szakasz a Budapest-Székesfehérvár vasútvonal megújításának első üteme volt. A szakasz korszerűsítése 2009-ben kezdődött, kivitelezője az SZCKM-2008 Konzorcium, amelyet a Szentesi Vasútépítő Kft. vezet, tagja a Nyugat-Magyarországi Vasútépítő Kft., a Közgép Zrt. és a Kelet Út Kft.
A felújítás után 15 perccel rövidül az utazási idő Budapest és Székesfehérvár között.
A NIF Zrt. tájékoztatása szerint a Tárnok–Székesfehérvár vasúti vonalszakasz átépítése a során modern, akadálymentes, utasbarát megállók, megállóhelyek, közúti aluljárók és kiszolgáló helyiségek épültek.
A korszerűsítés 16 települést érintett. Kápolnásnyéken új állomásépület, Velencén, Velencefürdőn és Agárdon új megállóhelyeket építettek. Két közúti aluljárót alakítottak ki Kápolnásnyéken és Velencén.
A korszerűsítés során 43 kilométer kétvágányú fővonal (sic!) épült, 35 kilométer mellékvonal (sic!) újult meg 43 kilométernyi kétvágányú fővonali vágány és 35 kilométernyi egyéb vágány újult meg, 1 millió köbméter földet mozgattak meg, 28 ezer négyzetméter peront és 6000 négyzetméter perontetőt korszerűsítettek, 15 liftet telepítettek, 32 000 négyzetméter zajvédőfalat, 4 kilométer szalagkorlátot, 108 kilométer felsővezetéket létesítettek, egy új biztosítóberendezési épület épült, egy biztosítóberendezési épületet bővítettek, és 356 közúti jelzőtáblát helyeztek ki.
(fotók: Halász Péter)

A Tárnok–Székesfehérvár vonalszakaszon a vonatok 120 és 100 kilométer óránkénti sebességgel közlekedhetnek. További kiegészítő beruházások után lehetővé válik, hogy 160 kilométeres sebességgel közlekedjenek a vonatok Budapest és Székesfehérvár között.
A projekt az Új Széchenyi Terv keretében a Közlekedés Operatív Program részeként valósult meg, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával, nettó 54,8 milliárd forint értékben – közölte a NIF Zrt.

MTI, RegionalBahn információk

6 megjegyzés:

  1. "A Tárnok–Székesfehérvár vonalszakaszon a vonatok 120 és 100 kilométer óránkénti sebességgel közlekedhetnek" Micsoda? Nem arrol volt szó hogy végig 120 km/h lesz amit az ERTMS telepítésével 160ra emelték volna, kivéve a Velencei tó szakasz? És a Flörtökkel mi lesz? Eddig nem tűnt hogy kapni fognak ETCS fedélzeti berendezés, marad a 120 km/h?

    VálaszTörlés
  2. ez mind szép és jó, csak kár, hogy a frissen felújított-újjáépített megállókat, állomásokat sőt a még be sem fejezett tárnoki állomáson a perontetőt tartó oszlopokat már hónapok óta ellepik a graffiti műfajára IS szégyent hozó firkálmányok (viszont így már érthető, hogy kápolnásnyék EDDIG miért maradt makulátlanul tiszta..) borítékolható, hogy az éppen építés alatt álló belső szakaszon sem lesz jobb a helyzet, érdemes például a budafoki megálló használaton kívüli felvételi épületére gondolni, ami már ki sem látszik az okádék alól. de elrettentő példaként szolgálhat a néhány éve felújított/felépített érdi megállók és azoknak a barosstelepi testvére, vagy az oldalon is oly sokat megénekelt ferihegyi megálló. ezekben mind a 30a jövőjét láthatjuk. sajnos a bekamerázás, őrzés, vagy urambocsá (ha már nagyon firkálgatni akarunk) az aluljárók nyugati szokás szerint való kidekorálása minőségi street-art rajzokkal még mindig ismeretlen errefelé. nyilván egy ilyen projektben a műszaki tartalom mellett csak sokadrangú kérdés lehet az ilyesmi, de a létesítményeket nap-nap után használó, vagy alkalmanként arra vetődő utazóközönség talán joggal lehet elkeseredve. kaptunk valamit - de mégsem.

    VálaszTörlés
  3. Majd csak akkor lesz igazán sok gond, ha lesz is ETCS...

    VálaszTörlés
  4. Szmoere, igazán nem akarlak kiábrándítani, de egyáltalán NEM VOLT TISZTA Kápolnásnyék aluljárója. Viszont az átadás előtti napokban a hó fölött nyírták a füvet fél órán át, majd az átadás előtti estén egy mikrobusznyi festőbrigád vette kezelésbe az egyébként sajnos rendesen összefirkált falakat. Ez azt jelentette, hogy műanyag fólia és lecek segítségével sátrat készítettek minden aluljáró kijáratainál, és az összefirkált részeket gondosan lefestették - természetesen az árnyalat már nem sikerült ugyanolyanra, sőt szerintem a festék minősége sem - majd egész éjjel hőlégbefúvókkal szárították a másnapi átadásra... Azóta persze már pótoltak egy "rajzot". Ja, az állomásépületből egyébként csupán a pénztári rész van nyitva, az is csak akkor,ha üzemel a pénztár, egyébként zárva tart. Nincs egyetlen ülőalkalmatosság sem odabenn, szóval igazi eukonform. Az esővédő tetőt sikerült úgy kialakítani, hogy beesik alá a csapadék, arról már nem is beszélve, hogy a peronra beálló vonat előrehúz, így a fedett részben tartózkodni azt jelenti, hogy a nyakába kaphatja a kedves utas a lábait, és szó szerint futhat a vonat után... A parkolóban egy sor vadgesztenyefa is helyet kapott, biztosan örülnek majd pár év múlva az autósok, amikor teremni kezd... Azt meg igazán csak a bennfentesek tudhatják, miért készült réztetős, napelemes, tájidegen épület. Amúgy minden nagyon szép, minden nagyon jó...

    VálaszTörlés
  5. És még egy utolsó megjegyzés: szép ez a díszburkolat. Most. És milyen lesz pár év múlva? Csak meg kell nézni Érd-felsőt, vagy Budatétény megállót a Camponánál...

    VálaszTörlés
  6. "43 kilométer kétvágányú fővonal (sic!) épült, 35 kilométer mellékvonal (sic!) újult meg"

    Ez tényleg így van. A 44-es vonalat, mint stratégialag ide kötődő vasútvonalat kapcsolódó beruházásként teljesen átépítették, azelőtt 20-as, 40-es volt, jelenleg 80-as, de műszakilag alkalmas a 100km/h-ra (a papírmunka ezzel kapcsolatban folyamatban van), a bizbert is beleértve.
    Ezután kipofozták a Börgönd Szabadbattyán szakaszt is. Ez így még több is, mint 35 km mellékvonal.

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.