2013. 06. 24.

Árvíz után – holnaptól újra járható az Almásfüzítő–Komárom és az Almásfüzítő–Dunaalmás szakasz

A MÁV-START honlapján közzétett legfrissebb információk szerint holnap, azaz június 25-én reggel üzemkezdettől egy vágányon felveszik a forgalmat a korábban árvíz miatt teljesen lezárt Almásfüzítő–Komárom vonalszakaszon. A pálya helyreállítása miatt egyelőre egy vágányon indul meg a forgalom, 40 kilométer/órás sebességkorlátozás mellett. A fővonal mellett a Komárom–Esztergom vonal árvíz által megrongált szakaszán is megindulhat a közlekedés. Kattintsanak a részletekért!


Az eredeti terveknek megfelelően június 25-én reggel felveszik a forgalmat a hegyeshalmi vonal árvíz miatt lezárt Almásfüzítő–Komárom szakaszán - adta hírül ma a MÁV-START. Az első fázisban a Dunától távolabb eső vágányt nyitják meg, 40 km/órás korlátozás mellett. Ami az előrelátható késéseket illeti, egyik közleményében 20-40 perces késéseket jósol a vasúttársaság, míg a másik szerint „a vasúti pálya helyreállítása miatt Komárom és Almásfüzitő között lassabban, illetve csak az egyik vágányon közlekednek a vonatok, így 10-20 perc késés várható közlekedésükben.” A számtani átlag kiszámítását és annak tapasztalati szorzókkal történő korrigálását a kedves Olvasóra bízzuk... Egy biztos, a vonalon az árvízi korlátozások miatt bevezetett pótjegymentesség is megszűnik, azaz a menetrendben felárasként jelölt vonatokra holnaptól ismét meg kell váltani a gyors- vagy IC-pótjegyet.
A későbbiekben pedig MÁV-START közlése szerint „a másik, Duna felé eső vágányt június 27-től használhatják ismét a szerelvények, szintén csökkentett, 20 km/h-ás sebességgel.”

A fővonal mellett a Komárom–Esztergom vonal forgalma is helyreáll holnaptól, egyelőre 20 km/h-es sebességkorlátozással. Ami a károkat illeti, a hírek szerint az Almásfüzitő–Dunaalmás szakaszon mintegy 40 méteren mosta el a Duna a vasúti ágyazatot – ennek helyreállítása és a pálya állapotának vizsgálata mostanra fejeződött be. A 4-es vonalon tehát újra teljes gőzzel előre a kétvonatos alibimenetrendek útján!

MÁV-START / RegionalBahn információk

7 megjegyzés:

  1. És vajon a Budapest-München EuroNight Győrön át, vagy Pozsonyon át fog menni? Nem szeretnék holnapután emiatt elkésni... :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Győrön át fog járni minden, a menetrendi közlekedés helyreáll, de késésekre számítani kell.

      Törlés
    2. Így van, az én értelemezésem szerint az utolsó Pozsonyon át közlekedők a ma esti kilépők (illetve a belépő Dacia) lesznek, utána minden Győrön át.

      Törlés
  2. A 4-es vonalat nyilván nem az alibivonatok miatt állították helyre. Vicinálishoz képest elég komoly teherforgalom van arrafelé. Az már egyéb hülyeség, hogy ha már a teherforgalom miatt amúgy is kell a sín, és ráadásul egyedülállóan jó adottságú a vonal (végig keresztülvezet a településeken), nem a buszközlekedés forgalmát terelték a vasútra egy 80 km/h-ra való felturbózás után. De amúgy a 4-es vonal jövője a tehervonatok és a stratégiai jelentőség miatt (probléma esetén kerülője lehet az 1-esnek) szerintem nem kérdéses, csak az, hogy mikor teszik rendbe legalább az említett 80 km/h szintjére.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nyilván nem a személyvonatok miatt csinálták, csak csipkelődtem ezzel a sztahanovista szöveggel az alibimenetrendről. :)

      Ez a "stratégiai jelentőség" dolog rettentő érdekes, mert rendszeresen előkerül különböző mellékvonalak kapcsán, de a gyakorlatban azért igen nagy haváriának kell lenni ahhoz, hogy a 2-es és 4-es vonalakra tegyék az 1-es forgalmát. Ha már alternatíva, a közös kiindulópont és nagyobb kapacitás okán a 30a/5 kombinációt látom reális stratégiai tartaléknak a győri vonal esetében.

      Az izgalmas kérdés majd az lesz, hogy ha a Szár környéki szakaszt tényleg teljes vágányzárban kell egyszer megcsinálni, akkor a gyakorlatban milyen megoldást fognak alkalmazni.

      Törlés
    2. Pedig, ha nem bilibe lógó kéz volna a 4-es rekonstrukciója, egész jó ITF-et lehetne csinálni a 2-essel közösen. Elővárosi vonatok fél óránként Vörösvárig, zónázók óránként Esztergomig, és sebesvonatok Desiroval két óránként Dorogon ár Komáromig, Dorogig megállás nélkül. Szerintem lenne rá kereslet, akár utasforgalmat is generálna.

      Törlés
    3. A Desiros sebesek pedig két egységgel mehetnének, az egyik Dorogtól Esztergom felé.

      ...és akkor most mindketten nagyon gyorsan húzzuk ki a kezünket a biliből, mielőtt nyakig süllyedünk. :)

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.