2013. 10. 25.

Vonatozás Ortástetőre – idén már harmadszor

Az idei évben immár harmadik alkalommal indított különvonatot az Északerdő Zrt. és A LÁEV baráti köre a lillafüredi kisvasút menetrend szerinti vonatok által nem járt Mahócai szárnyvonalára. A programot minden eddigit meghaladó siker övezte, a gyönyörű őszi időben közel 180 fő utazott a különleges szerelvényen.



A nagy létszámhoz tisztes szerelvény is dukált: az összesen hat (három zárt és három nyitott) kocsiból álló vonatot Miskolc-Dorottya utcától Csanyik-Erdei Iskola állomásig a D02-501-es Mk48-as továbbította, majd helyét ott adta át a kisvasút két C-50-es mozdonyának. Ez némi eltérés volt az eredeti tervekhez képest, de a Papírgyár állomás előtti nagy emelkedő és a síkos pálya bizonyára meghaladta volna a kismozdonyok teljesítőképességét, ezért elkélt a „nagy mozdony”.

A „nagy mozdony” Csanyik-Erdei Iskola állomáson

A nagy mozdonnyal érkezik a vonat a Csanyik-völgyben
(fotó: Békés Tamás)

Az erdei iskolánál két kocsi kisorozása után – ezek utasai a nemrég megújult Forrás-völgyi tanösvény bejárásán vettek részt – már a C-50-eseké volt a főszerep, hogy a gyönyörű avarszőnyeggel borított – ámde éppen ettől igen síkos – pályán Ortástetőig továbbítsák a különvonatot. A résztvevők innen többnyire egyéni kirándulásokra indultak, többen egészen az egykori szárnyvonali végállomásig, Farkasgödör-Örvénykőig is eljutottak.

A C-50-es vontatta különvonat az 51-es szelvényben, Ortástető és Lőtér között

Hangulatos erdei vonatozást kínáltak a szervezők a varázslatos őszi erdőben

A vonattal maradókat fotóvonatozás várta: a szerelvény több megállással, szebbnél-szebb helyeken való fényképezési lehetőséggel egészen Papírgyárig közlekedett, majd irányváltás után – és az erdei iskolánál a tanösvényi program résztvevőivel kiegészülve – ismét vissza Ortástetőre. A délutáni programot ki-ki ízlése szerint andókúti szalónnasütéssel, vagy vadasparki sétával tölthette. Az Andókútra látogatókat útközben igen kellemes meglepetésként érte a szárnyvonal megkezdett felújításának látványa: a „nagy töltésmegcsúszás” immár a múlté, helyén vadonatúj töltés húzódik, alatta áteresszel, míg a „kis töltésmegcsúszás” helyreállításán éppen akkor dolgozott a kivitelező. Ezzel párhuzamosan a kisvasút pályás csapata pedig megkezdte a vágányok felújítását az Ortástető utáni szakaszon, így rövidesen ismét Mahócáig járható lesz a szárnyvonal!

A kis töltéscsúszás helyreállításán már dolgoznak. Ha ez készen van, akkor már Mahócáig járhatnak a vonatok

A nagy töltéscsúszás tavaly márciusban. Ezt már helyreállították a szakemberek

A nap végén egy-egy óra eltéréssel két vonat is a hazatérők rendelkezésére állt, melyekre Ortástetőn és Csanyik-Erdei Iskolánál egyaránt fel lehetett szállni. A résztvevők egybehangzó véleménye alapján most is egy igen kellemes és tartalmas napot tudhattak maguk mögött a különvonatra jegyet váltó kisvasútbarátok.

A két C-50-essel továbbított vonat végállomása ezúttal Ortástető volt

Két kocsi és két C-50-es a Csanyik-Erdei Iskola előtt az erdő szélén

A rövid szerelvény Ortástető és Lőtér között a 41-es szelvényben
(a másképpen nem jelzett képeket a szerző, Jakóts Ádám készítette)

Jakóts Ádám
www.jakadam.hu

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.