2013. 12. 19.

TRAXX-okat vesz az NS

A finoman fogalmazva sem sikeres Fyra-motorvonatok helyett TRAXX-okat vesz az NS. A Bombardier mozdonyai a meglévő ICR-kocsikat húzzák majd százhatvannal a HSL Zuid vágányain.


Tizenkilenc darab TRAXX F140MS vásárlására vonatkozó szerződést kötött az NS és a Bombardier. A holland vasúttársaság számára épülő, módosított hajtással 160 km/h-s sebességre alkalmas TRAXX-okat a nem éppen sikeres AnsaldoBreda V250-esek helyett állítja szolgálatba. Ahogy beszámoltunk róla: a nyáron előbb a belgák, majd később a hollandok szálltak ki az olaszokkal kötött szerződésből, miután évek alatt sem sikerült érdemi eredményt felmutatni a taljánoknak a motorvonatokkal. Akkor már biztos volt: az NS a belföldi forgalom ellátásához – hasonlóan a jelenlegi helyzethez – TRAXX-os-személykocsis vonatokat használ majd.

A railcolor.net elképzelése az NS TRAXX-ai színtervéről
(grafika: railcolor.net)

Azóta kiderült: a mostani az Alpha Trainstől bérelt gépekhez hasonló, módosított hajtású járműveket vesznek majd. A 186-os sorozatú gépek ETCS Level 2-vel szereltek lesznek és 2014 decemberétől állnak forgalomba Amszterdam és Rotterdam között, a következő év decemberétől pedig Eindhoven és Hága között is csatasorba állnak. Az viszont biztos, hogy a határátlépő vonatokat Antverpen, illetve Brüsszel felé nem ezek a gépek hordják majd. A vonatokat a jelenleg is használt ICR-kocsikból állítják majd ki a Fyra helyett Intercity Direct névvel illetett vonatokat.
A Bombardierrel kötött szerződés értelmében Amsterdam-Watergraafsmeer telephelyen a gyártó tartja majd karban az új mozdonyokat.

Az Intercity Direct-vonatokban közlekedő ICR-kocsi. Maradnak ezek a járművek a jövőben is a HSL Zuidon
(forrás: Wikipedia)

Halász Péter

2 megjegyzés:

  1. Ha jol ertem akkor kulon vannak olyan IC kocsik amik anno "Fyra-potlokent" at lettek alakitva (vagy legalabb at lettek festve), es kulon vannak a Benelux-IC kocsijai?
    Mert en 2010-ben mentem a kepen lathato szekerekkel, nem volt gond veluk, ellenben 2012-ben tobbszor is utaztam a Benelux IC-n Mechelen es Amszterdam kozott, hat a kocsik allapota es kulonosen a tisztasaga erosen a "magyar szinvonalat" kozelitette...

    VálaszTörlés
  2. +tisztazaskent: azert emlitettem a Benelux-IC-t mert eredetileg ugy volt, h az megszunik es helyette is lett volna az AnsaldoBreda "minosegi" termeke
    Most ha jol olvasom, az intercity direct csak a belfoldi Fyra-k helyett lesz, gondolom akkor a benelux IC marad ahogy volt.

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.