2013. 12. 23.

Ütközött és kigyulladt a Railjet

Karácsonyhoz közeledve az utakon romlik a közlekedési morál, a jelek szerint pedig a vasúti átjárók sem kivételek ez alól. Ma 20 óra 20 perckor a Zürichből Budapestre tartó 165-ös számú Railjet Öttevény közelében a fénysorompó tilos jelzése ellenére a sínekre hajtó személygépkocsival ütközött, a vélhetően a gépkocsiban keletkező tűz pedig a mozdonyra is átterjedt.



A MÁV-START közleménye szerint: „A Budapest-Győr-Hegyeshalom vasútvonalon, Győr és Öttevény között 20 óra 20 perckor a Budapestre tartó RailJet egy személygépkocsival ütközött. A személygépkocsi a jól működő fény és fél-sorompó tiltó jelzése ellenére hajtott a sínekre. A mozdonyvezető megpróbálta a vonatot vészfékezéssel megállítani, de nem sikerült megállítania, csak jóval az ütközés után. A vonaton nem sérült senki. A gépkocsit a vonat maga alá gyűrte. Az ütközés következtében a gépkocsi is és a mozdony is kigyulladt. Ezen a szakaszon jelenleg áll a vonatközlekedés. Emiatt a vonalon közlekedő vonatok utasai, 50-60 perc késésre számítsanak, a rendőrségi helyszínelés befejezéséig.

A rendőrség közleménye szerint azonban: „A Hegyeshalom irányából haladó nemzetközi gyorsvonat ütközött össze a síneken műszaki okok miatt veszteglő személygépkocsival.
Az elsődleges adatok szerint a gépkocsi vezetője a rendőrség ügyeletét értesítette arról, hogy járművével defektet kapott, ezért nem tud a vasúti sínekről továbbhaladni. Az időközben a vasúti átjáróhoz érkező RailJet nemzetközi gyors a járművet csaknem egy kilométer hosszan tolta maga előtt, amely kigyulladt.  A balesetben a gépkocsi vezetője nem sérült meg.


Az 50-60 perces becslést érdemes némi fenntartással kezelni. A Zürichbe tartó Wiener Walzer másfél órája vesztegel Győrben, de a Vonatinfó helyzetképe szerint a Bécsből Bukarestbe tartó Dacia nemzetközi gyors is már 50 perc késést gyűjtött össze és Öttevényen várja sorát.

A vonat kocsijait végül Öttevénybe húzták vissza, innen az utasokat egy másik vonattal vitték el Győrbe, ahonnan a 4911-es személyvonattal jutottak el Budapestre, ám nem a Keletibe, hanem a Déli pályaudvarra. Az index.hu beszámolója szerint a Railjet jegyvizsgálói igyekeztek a helyzetet uralni, ám a rendőrség munkatársai már nem voltak ilyen jó formában.

(fotók: M. M. / Kisalföld)

Az érintett mozdony a 1116 212-es pályaszámú gép volt. A helyzet pikantériája, hogy a láthatóan súlyosan megsérült mozdony javítása nem lesz könnyű. Az ÖBB-nek annak idején négy üres mozdonyszekrényt gyártott a Siemens, azonban ezek már „elfogytak” a különféle balesetes gépek újjáépítése során. Így alighanem a tízes Railjet-szerelvény a jövőben csak hagyományos Taurusszal az élén fog közlekedni.

Információink szerint a december 24-i RJ 162-es Railjet-szerelvénnyel közlekedett, a Budapesten alvó vonatok ilyenkor „csúsznak” egyet és amíg van vonat, addig azzal járnak a vonatok. Így valószínűleg a 11 órás szerelvény lesz másfajta vonat, kivéve, ha az ÖBB időközben küldött már újabb vonatot a balesetet szenvedett helyett.

RegionalBahn információk
utolsó frissítés: 2013. december 24., 7:40

1 megjegyzés:

  1. Felfoghatatlan számomra, hogyan lehet az, hogy nem tudott eltakarodni az átjáróból...

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.