2014. 03. 17.

Megújul a Százlábú híd

A Keleti pályaudvar felé tartó utasok közül sokan csak „Gumigyár megállóként” emlegetik a Kerepesi utat a vasúti vágányok felett átvezető, a számos hídpillért miatt csak „Százlábú híd” néven ismert objektumot. A meglehetősen kétes állapotú híd felújítása hamarosan kezdődik, illetve a Kerepesi úton már most zavarják a forgalmat az előkészítő munkák.


A BKK közleménye szerint februárban elkezdődtek a környéken a közműkiváltások. A tervek szerint a meglévő hídszerkezeteket elbontják és teljesen új, a mainál hosszabb, illetve nagyobb nyílásúak váltják majd fel őket.

A Százlábú híd a vasút felől nézve. Az állapota meglehetősen rossz

A tervek szerint áprilisban – az országgyűlési választások után – lezárásra kerül a belváros felé vezető hídszerkezet, ekkor a híd déli részén zajlik a forgalom az Aréna Plaza és az Asztalos Sándor út között. A tervek szerint a 80-as és a 80A trolibuszok forgalma sem szakad meg, a déli pályán kiépül a Keleti pályaudvar felé vezető irány felsővezetéke az ígéretek szerint. Ezután elbontják a meglévő hídszerkezetet és egy új, a mainál 30 méterrel hosszabb nyílású hidat építenek majd, ami lehetőséget nyújt a távlati vasúti fejlesztésekhez is, azaz a Keleti pályaudvarra vezető vágányok számának növelésére is. Az északi útpálya hídszerkezete várhatóan 2014 végére készül el; ekkor ide kerül át a forgalom és a déli hídszerkezet cseréje következik majd, ami 2015 októberére fejeződik be a BKK ígérete szerint.

A trolibuszok forgalmát végig fenntartja a BKK és a kivitelező, így nem kell majd pótlóbuszokra átszállni az ígéretek szerint a Puskás Ferenc Stadionnál

A BKK jóslata szerint csak a közúti forgalomban lesznek torlódások, közleményük a vasúti korlátozásokról nem szól. Ám az biztos, hogy lesznek komolyabb korlátozások a Keleti pályaudvar forgalmában is a hídszerkezetek bontása és az új híd építése idején. Hogy pontosan milyen módon érinti a vasúti közlekedést a hidak újjáépítése, szeretnénk tudni, így megkerestük a MÁV-START és a MÁV sajtókapcsolatokért felelős munkatársait is. Válaszukra, visszajelzésükre várunk.

A bal oldalon a kifelé, jobbra a városközpont felé vezető útpálya. Utóbbi helyén 1970-ig a gödöllői HÉV járt, ám a szintkülönbség a közúttá alakítás után is látható maradt. Ráadásul az egykori HÉV-vágányok hídján nincs gyalogjáró és kerékpárút sem, ez is változik majd az újjáépítés után
(fotók: Nyitrai Dávid / BKK)


Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.