2014. 07. 16.

Készülnek az újabb DB-s FLIRT-ek

A menetrendváltástól állnak forgalomba a tervek szerint a DB Regio új motorvonatai. A német vasút a Stadlertől rendelt tizennégy FLIRT-motorvonatot.


A Stadler szállítja a DB Regio számára a menetrendváltástól Északrajta-Vesztfália tartományban forgalomba álló motorvonatokat. A FLIRT-motorvonatok – összesen 14 szerelvény – az RE 2-es és az RB 42-es vonalon közlekedik majd Münster, Essen és Düsseldorf, illetve Münster, Essen és Mönchengladbach között.
A Stadler-csoport négy részes motorvonatokat kínált a DB Regionak és ezekkel nyerte meg a szövetségi vasúttársaság a közszolgáltatási szerződésre vonatkozó tendert.

Az első FLIRT a Haardt-Achse számára még Hennigsdorfban.
Érdekesség: a motorvonat mögött látszik a RailAdventure 139 558-as pályaszámú mozdonya, amely egykor ugyancsak a DB AG gépe volt. A most már magánvasúti zászló alatt közlekedő mozdony rendszeresen továbbít különféle új járműveket a megrendelő és a gyártó telephelye között


A 160 km/h-s tempóra alkalmas szerelvények 24 elsőosztályú és 201 másodosztályú ülőhellyel rendelkeznek. A négyajtós vonatok belső tere hasonló lesz a már megismert „alapkivitelhez” és itt is jár az ülések mellé a konnektor. Érdemes megjegyezni azonban azt, hogy a kocsikon kocsitestenként csak egy felszállóajtó lesz majd. Viszont a vonatok két mellékhelyiséget is kapnak: az egyik az 1. osztályú utastér közelében, az egyik motoros járműrészben, míg a másik két egységgel arrébb, az egyik középkocsiban lesz. Ez utóbbi akadálymentesített WC lesz. A motorvonatok orrkiképzése a legújabb TSI-előírásoknak megfelelő lesz, azaz a klasszikus FLIRT-orrot az utóbbi időkben felváltó, kicsit szögletesebb változattal jelentkezik a Stadler.

Az északrajna-vesztfáliai FLIRT mellett egy másik DB-s motorvonat pihen Hennigsdorfban: az ötrészes szerelvények, amelyek a közlekedési szövetség által előírást egységes színtervet kapták, a Mosel völgyében és a Saar-vidéken közlekednek majd hamarosan

A formák között évtizedes különbségek vannak, azonban mindkettő a DB-t szolgálta. Az új DB-s FLIRT-motorvonatok az új orrformát kapják és a magyar kivitellel ellentétben itt a vezetőállásnak külső feljáróajtaja is van
(fotók: Uwe Miethe / DB AG)

A DB Regionál nem ezek az első FLIRT-szerelvények. A korábbi járművekből egy öt darabos flottát üzemeltet 2007 augusztusa óta a szövetségi vasút Mecklenburg-Vorpommern tartományban és főleg a Rostock–Stralsund–Sassnitz vonalon közlekednek a megbízhatónak tartott, öt részes FLIRT-motorvonatok.

Mecklenburg-Vorpommern tartományban 2007 óta üzemelnek csendben, megbízhatóan a DB Regio ötrészes FLIRT-motorvonatai – az elsők a szövetségi vasúttársaságnál. A járművek a Rostock, Stralsund és Sassnitz közötti RE-viszonylaton járnak általában
(fotó: Bartolomej Banaszak / DB AG)

Halász Péter

1 megjegyzés:

  1. Azt nem értem, hogy a MÁV miért sok ajtós kivitelt rendelt.A DB is személyvonati forgalomra használja, nem?
    A MÁV is személynek, illetve regionálisnak.Szerintem teljes mértékben elég lett volna a kocsinként egy ajtó, de olyan elrendezéssel, mint a cikkben szereplő Flirteknek, ezzel több ülőhely lenne a vonatokon.

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.