2014. 10. 10.

Wien Hauptbahnhof: elkészült

Hivatalosan is átadták a nagyközönségnek a bécsi főpályaudvart. A Südbahnhof és az Ostbahnhoftól némileg délebbre fekvő átmenő állomást 2012 decembere óta használják már a vonatok, de a létesítmény teljes egészében csak most készült el – a távolsági vonatok pedig decembertől népesítik be.


Október 10-én megnyitotta kapuit az ÖBB új pályaudvara, a bécsi Hauptbahnhof. Az új létesítmény egy részét 2012 vége óta már használhatják az utasok, azonban a főpályaudvar java része még ekkor csak épült. Az ideiglenes megnyitásra a régi Ostbahnhof bezárása miatt volt szükség, azonban 2014 decemberétől a budapesti és a prágai, valamint a grazi vonatok népesítik majd be az állomást, míg egy évvel később valamennyi bécsi távolsági járatát ide összpontosítja az osztrák vasút.


Az új főpályaudvar megnyitása kapcsán pénteken és október 11-én, szombaton – a Tramwaytaggal párhuzamosan – ünnepelni hívja az utasokat és a látogatókat az ÖBB. Ennek okán a RegionalBahn természetesen részletes beszámolóval jelentkezik majd a helyszínről. A programok részletesen a www.hauptbahnhof-wien.at címen olvashatók.

Október 10-én délelőtt is sokan voltak kíváncsiak az új főpályaudvarra és a megnyitóünnepségre
(fotók: ÖBB)

Halász Péter

6 megjegyzés:

  1. De miért csak jövőre kerül oda az összes távolsági vonat? Aki Velencébe akar menni, az még egy évig metrózhat a Wetbanhofig?

    VálaszTörlés
  2. A medilingi vonatok kerülnek át a Hauptbahnhofra. 2015-től lesz teljesen új koncepció, ezért akkor jönnek át a távolsági vonatok maradékai.

    VálaszTörlés
  3. És akkor a budapesti vonatok nem is mennek már be a Westbahnhofra, vagy ez is csak később lesz?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 2014 decemberétől a 2015 decemberi menetrendváltásig terjedő egy éves átmeneti időszakban Hbf-Meidling-Westbahnhof lesz az útvonala a Budapestről érkező vonatoknak. Az összevont Wiener Walzer / Kálmán Imre éjszakai vonat már nem fogja érinteni a Westbahnhofot tudomásunk szerint. (Az összevonásról korábban, az új EC-vonatok kapcsán írtunk.)

      2015 decemberétől a Railjet-járatok nem fogják már érinteni a Westbahnhof-ot, ezzel is rövidítve a menetidőt St. Pölten és az attól nyugatra eső állomások felé. Az idén decembertől induló Debrecen/Belgrád–Bp.–Bécs 'kis-EC' vonatok várhatóan továbbra is a Westbahnhof-on fognak végállomásozni.

      Törlés
  4. Kérdezhetném a cím kapcsán: mi készült el?
    Mert most csak egy bevásárlóközpontot adtak át, amely némi vasutat is tartalmaz a tetőtérben.
    Megértem, hogy a karácsonyi vásár miatt fontos volt a fogyasztó társadalom újabb (drága) zarándokhelyét átadni, de ez így nem az igazi.
    A 2015 meg még messze van, úgy látszik, hogy ők is honosítottak tőlünk egy kis tökölést. Semmiből sem állna már most megállítani a pesti réldzseteket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eddig csak négy peronos vágányon volt vonatforgalom, ez viszont most változik - a bevásárlóközpont átadása miatt persze üzleti érdek is az októberi nyitás.

      Ami a pesti Jetik megállítását illeti: a MÁV-al ellentétben itt nem divat az évi három pótlék és évközbeni legalább négy koncepcionális változás átverése (ld. még egri hibrid kivezetése, gyorspótjegy és egyéb évközi 'bagatell' buherák). Szerintem teljesen rendben van, hogy a nemzetközi vonatok megállási rendjében koncepcionális változást a menetrendváltásra időzítenek.

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.