2015. 03. 13.

A posta a vasúton marad

Svájcot ismerve talán nem is olyan meglepő, hogy továbbra is a vasút és továbbra is az SBB Cargo lesz felelős a postavonatok közlekedtetéséért. A szövetségi vasúttársaság teherfuvarozó leánycége naponta több mint félszáz vonatot járat csak a posta kedvéért.




A svájci posta megújította a szerződését az SBB Cargoval, akik eddig is a napi több mint félszáz postavonat közlekedését intézték a helvét vasúthálózaton. Az új szerződés négy évre szól és a további hosszabbításra vonatkozó opciót is magában foglalja. Az SBB Cargo így továbbra is valamennyi levél- és csomagküldeményt tartalmazó szállítmányt vasúton továbbít.
A vasúttársaság részéről elhangzott, hogy a hétköznapokon közlekedő hatvan postavonat-járat a tíz regionális feldolgozó központ és a nemzeti szintű feldolgozóközpontok, Härkigen, Eclépens és Zürch Müllingen között viszik a leveleket, a csomagokat pedig Härkigen, Daillens és Frauenfeld felé viszik a vonatok.
A vasúttársaság számára fontos a precizitás is: a csúcsforgalmi időszakokban sokszor egy-két perces lyukakba kell a postavonatokat járatni és maguk a küldemények is garantált ideig tartó szállítást tesznek szükségessé, így ez igazán komoly kihívás az operátor számára.

Vasúti közlekedés a härkigeni postaközpont térségében

A megbízással így bizonyossá vált, hogy az SBB Cargo megfelel a legmagasabb pontossági elvárásoknak is – fogalmazott a szerződéskötés alkalmából Nicolas Perrin, a teherfuvarozó cég vezérigazgatója. A feladat nem mellesleg a svájci vasúti teherszállítás egyik legnagyobb megbízása és ezzel a komoly erősítést jelent a vasúttársaságnak a kombinált fuvarozás piacán.
Svájcban a 2000-es évek elejétől fogva folyamatosan álltak át a hagyományos vasúti postáról a kísérő nélküli, konténerekben szállított küldeményekre és ma már ez a megoldás jelenti a vasúti postaszállítás lehetőségét. A hagyományos postakocsik kivesztek a vasúti forgalomból, a kombinált vasúti fuvarozás viszont azért is fontos, mert számos települést közúton nem vagy csak nagyon körülményesen lehet elérni. Emiatt nem csak a normál nyomtávolságú, hanem a keskenyvágányú hálózatokon is találkozhatunk a posta jellegzetes sárga konténereivel vagy szállítókocsijaival.

Halász Péter

Ez az írás a RegionalBahn oldalán megjelent 3000. cikk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.