2015. 05. 06.

Próbamenet a gáton

Sikeres próbamenetet hajtott végre a Hindenburgdammon hamarosan új vonatot indítani szándékozó Railroad Development Corporation Deutschland, azaz az RDCD. Decembertől beszállnak ők is az autószállító vonatok bizniszébe.


A DB-nél zajló sztrájk idejére, úgy tűnik, könnyű volt menetvonalat találni az RDCD különvonata számára, amely három, a HKX-járatok számára felújított egykori ÖBB-s Transalpin-betét- és vezérlőkocsiból áll az öt pőrekocsin kívül. A vonat továbbítását a Havelländische Eisenbahn 245 010-es pályaszámú TRAXX F140DE  típusú mozdonya végezte.
A HKX-vonatokat is üzemeltető RDCD decembertől száll be a versenybe az utasokért és az autósokért vívott harcba: Niebüll és Westerland (Sylt) között a közúti kapcsolattal csak ilyen módon rendelkező szigetre vagy szigetről utazókat szállítanák.
A próbamenetről Hindrich Krey, az RDCD üzemeltetési vezetője elmondta: elsősorban a mozdonyt próbálták ki a Hindenburgdammon, valamint a rakodórámpákat tesztelték a különféle erősségű szélben. A nap végén pedig az RDCD és vezetői bemutatkoztak a járási vezetőknél, bemutatták a vasúttársaság terveit a decembertől induló szolgáltatással kapcsolatosan.

A próbamenet igazi vegyesfelvágott lett: három egykori ÖBB-s kocsit és öt Res-jellegű kocsit húzott a HVLE dízel-TRAXX-a
(fotó: RDCD)

Hans Leister, az RDCD személyszállítású vezérigazgatója jelezte: a járműveket a térségben szeretnék karbantartani, ami a környező munkahelyek megóvását szolgálja. Ezen felül az RDCD Niebüllben május 1-jén nyitotta meg ügyfélpontját, ahol a leendő utasok és érdeklődők tájékozódhatnak az autószállító vonatok közlekedéséről. Az RDCD jelezte: elsősorban az utasok igényeihez igazodva, a peremidőszakokban szolgáltatnak majd, amikor a versenytárs DB AutoZug nem kínál eljutási lehetőséget.
Azt is elmondták, hogy decembertől egyszintes pőrekocsikkal, jellemzően Res sorozatú kocsikkal állnak az utasok rendelkezésére, illetve a HKX meglévő járműveit használják majd; az új járműveket pedig várhatóan 2017-ben állítják majd forgalomba. Mindazonáltal az öt Res-kocsi és az ülőhelyes kocsik megjelenése kissé lelombozóan hat, ebben egyetértettek a helyiek és a szaksajtó képviselői is.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.