2015. 05. 07.

Felkészülnek az alagútra

Lázasan készül az SBB a Gotthard-bázisalagút átadására. A 2016 végén üzembe kerülő új vasútvonal java része a föld alatt vezet majd és a hosszú alagút miatt speciális előírásoknak kell megfelelniük a vasúti járműveknek. A szövetségi vasúttársaság már nagy erőkkel dolgozik a járművek megfelelő átalakításán.



Összesen 18 billenőszekrényes ICN-motorvonat, 13 460-as sorozatú mozdony, 119 IC-kocsi a személyszállításban és 179 vonali, valamint 15 tolatómozdony kap megfelelő átalakítást majd az alagúti üzemre. Az SBB saját maga, az olteni járműjavítóban végzi majd el az átalakítási munkákat, aminek keretében többek között új füst- és tűzjelző rendszer kerül a járművekre. Ezen kívül az érintett járművek új klímaberendezést is kapnak, ami jobban bírja az alagúti közlekedés miatti nyomáskülönbségeket is.

Az SBB többek között tizenhárom 460-as sorozatú mozdonyt is átalakít a Gotthard-bázisalagút számára
(fotó: Halász Péter)

A tervek szerint 2016 közepére készülnek majd el a munkákkal, amelyek keretében az új tűz- és füstjelző rendszer jelzései a vontatójárművön is megjelennek majd és ennek köszönhetően hamarabb biztonságba helyezhetik az utasokat is. A vontatójárművek emellett a legkorszerűbb ETCS Level 2-es berendezéseket kapják meg, így teljes mértékben együttműködnek majd az új pálya biztosítóberendezéseivel.

Az új füstjelző rendszer bemutatója a bahnonline.ch videóján

A járműpark átalakítása egy része a teljes folyamatnak, amelynek során az évtizedek óta bevett közlekedési rend alapjaiban változik meg a forgalmas észak-déli tengelyen. Az SBB átalakítja az országos ütemes menetrendet is és kereken 3900 munkatársat is ki kell képezni az szigorú biztonsági előírások miatt. Az új alagút forgalmát és karbantartását további háromszáz munkatárs végzi majd az Altdorfban és Pollegioban épített forgalomirányító központban, valamint az erstfeldi és biascai karbantartóközpontban.
A Gotthard-bázisalagútban a forgalom 2016. december 11-én indul majd meg; a teljes projekt pedig a Ceneri-bázisalagút 2019-es átadásával és a nagyméretű konténerek szállítására 2020-ig alkalmassá tett vasúti pályák átadásával zárul majd le.

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.