2018. 05. 16.

Megújuló motorvonatok

Még ebben az évben elkészülhet az első mintapéldány a berlini S-Bahn mintegy ezer járművet számláló sorozatának, a 481/482-es sorozatú motorvonatok ráncfelvarrott válozatából. Az üzemeltető, a DB AG nem titkolt célja, hogy hosszú távon is számolni tudjon ezeknek a motorvonatoknak az üzemeltetésével.




Várhatóan még a nyáron vagy az ősz elején elkészülhet az első mintajármű, amelynek segítségével megmutatja a DB AG, hogy milyen lesz a ráncfelvarró felújításon átesett 481/482-es sorozatú motorvonat. A járművek, amelyekből 1996 és 2004 között összesen 500 ikerkocsit, tehát kerek ezer járművet szereztek be ma már a gyorsvasúti flotta alapjait jelentik, pont ezért is okozott gondot néhány éve a sorozatot érintő számos hatósági korlátozás. Ennek az időszaknak azonban, úgy tűnik, vége, most már a sorozat továbbüzemeltetéséről beszélnek a berlini gyorsvasútnál.

Korszerűnek és frissnek hatnak, a gyarkolatban azonban húsz évesek vagy még öregebbek a 481/482-es motorvonatok, ideje felfrissíteni a járművek külsejét és belsejét is

A megszokott zöldes színvilág jó eséllyel a DB Regiotól másutt megszokott kék-fehér-szürkésre változik majd a vonatokon

E program keretében azonban, megfelelve a városvezetés elvárásainak is, felújítják a kocsik utasterét, a mai igényekre szabott belső teret alakítanak ki a vonatokon. Ezen kívül pedig sor kerül a kocsik számos elemének javítására, cseréjére is. A járművek új padlózatot kapnak, megújulnak a forgóvázkeretek és teljesen új fényezést kapnak a járművek. Megtörténik a GSM-R rendszerű rádiók teljeskörű telepítése is, valamint az üvegfelületek cseréje, javítása is napirendre kerül.

A kényelmes, egykor 1. osztályúnak szánt ülések is eltűnhetnek a vonatokból a redesign során

A tervek szerint az első vonat 2019 elejéig lesz majd próbaüzemben, egy fél évig biztosan gyűjtik majd az utasok és az üzemeltetők tapasztalatait, aminek nyomán majd a végleges kialakítást megkapják az átalakított vonatok. A közszolgáltatási szerződés értelmében a flotta kétharmadával 2020-ban végezni kell. A munkákat a schöneweidei főműhelyben végzik majd, ami további terheket ró majd a hálózat eme telephelyére, cserében viszont további munkahelyeket is jelent majd Berlinben.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.