2018. 07. 02.

InnoTrans 2018 – Előzetes a Siemenstől

A múlt héten ilyenkor a svájciak háza táján néztünk körbe, de most az egyik hazai gyártó, a Siemens kerül sorra. Elvileg a németek összebútoroztak a francia Alstommal vasúti járművek terén, a gyakorlatban azonban úgy néz ki, a szakkiállításon külön szerepelnek majd. Nézzük, milyen járműveket hoz ki a neves német vasúti járműgyártó a szeptemberi kiállításra!


A német járműgyártó idén is a digitalizációt helyezi majd előtérbe, ahogy arról már két éve is sokat beszéltek: akkor az Ipar 4.0 mellett a Közlekedés 4.0-ról beszéltek már a döntéshozók és a piaci szereplők, most igazából ennek első igazi eredményeivel találkozhatunk majd. Számos információtechnológiai megoldás, biztonsági rendszer lesz majd látható, amire, figyelembe véve az utóbbi időszak számos közfeltűnést keltő balesetét, igencsak szükség lesz.
De igazán kézzelfogható megoldásokat, mégpedig vasúti járműveket is hoznak idén is a Siemensnél: ez az igazán komoly dolog, ami nem csak a vasútbarátokat, hanem a komoly üzletembereket is sokszor igazi, csillogó szemű kisgyerekké varázsolja.
A városi közlekedés szempontjából újdonság lesz majd a Siemens Avenio M típusú villamosa, amit az ulmi, méteres nyomtávolságú villamoshálózatra szánnak. A jármű érdekessége, hogy az ulmi meredek villamosvonalakra fejlesztették ki a hajtását, kifejezetten a helyi igényekre szabva a jármű tudását.


Szintén városi közlekedési témába vág a szófiai 3-as metróvonal új szerelvénye: a bolgár főváros 20 Inspiro-szerelvényt rendelt a Siemenstől, a járművek pedig vezető nélküli üzemben közlekednek majd a délkelet-európai városban.
Maradva még a városi közlekedésnél: a rennes-i Cityval a kisebb forgalmú metróvonalak számára lehet megoldás. Az automatizált kismetró 2020-ban áll forgalomba majd a francia város B jelű metróvonalán.
A sort az elővárosi közlekedésben folytatjuk: igazi újdonság lesz a Rhein-Ruhr-Express, az RRX-hálózatra szánt Siemens Desiro HC szerelvény. Az egyszintes motorkocsikkal és emeletes betétkocsikkal készülő járművek igazi újdonságnak számítanak, érdeklődéssel várjuk mi magunk is, milyen megoldásokkal és milyen utastéri kialakítással rukkol elő a siemens. Az első vonatokat még 2018 végén leszállítják a tartománynak, a tervek szerint az első körben 82 vonat készül majd, amelyeket az Abellio és a National Express üzemeltet majd.


A Desiro-platformon maradva újdonság lesz a brit piacra szánt újabb Desiro-változat. Ezúttal a Govia Thameslink Railway számára épülő vonatokat mutatja be a Siemens.
Ha már Desiro, akkor nem maradhat ki az ÖBB számára épülő CityJet-széria sem: idén az akkumulátoros önjáró képességgel bíró motorvonat-változatot mutatják be a közönségnek. A járművek a villamosított és a nem villamosított elővárosi vonalakon is üzemelhetnek, ami alapjaiban forgathatja majd fel az osztrák vasúti piacról eddig alkotott képünket.

(a képek forrása: Siemens)

Végül nem maradhat ki a Vectron-platform sem: a lassan tíz éves járműcsalád nemrégiben új taggal bővült, ez a Smartron nevet viseli. A gazdaságos, jellemzően a német nyelvterület belpiacára szánt változatból „kispórolták” a különböző áramrendszerekhez szükséges elemeket, cserében relatíve olcsón be lehet szerezni ezeket a járműveket és relatíve olcsón üzemben is tarthatók majd a gyártó ígérete szerint.
Kíváncsian várjuk tehát a különböző járművek megjelenését, számos újdonságot hoz 2018-ban a Siemens a kiállításra. A berlini Messegeländéről a terveink szerint idén is a korábbi évekhez hasonlóan napi tudósításokkal jelentkezünk majd.

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.