2015. 02. 12.

RRX: emeletes is meg nem is

Kiderült, milyen járművekkel reformálják meg a Rajna-Ruhr-vidéken a regionális vasúti közlekedést. A Rhein-Ruhr-Express, azaz az RRX járatain „másfélemeletes” Siemens-motorvonatok járnak majd 2018-tól.



Négy közlekedési szövetség együttesen választotta ki a Siemens ajánlatát az RRX-járatokra szánt motorvonatok kapcsán. A járműgyártás mellett harminc évnyi karbantartást is rendeltek a járműgyártótól. A szerződéseket a tervek szerint a megrendelő részéről a Verkehrsverbund Rhein-Ruhr, az NWL Zweckverband Nahverkehr Westfalen-Lippe, a Zweckverband Schienenpersonennahverkehr Rheinland-Pfalz Nord és a Nordhessische Verkehrsverbund képviselőivel március 26-án írják majd alá.
A mintegy 900 millió eurós szerződés értelmében a Siemens 82 darab, részben emeletes kivitelű Desiro HC motorvonatot szállít majd, amelyek 2018-tól állnak forgalomba. A 400 utas befogadására alkalmas vonatokon legalább két mellékhelyiség lesz, amelyek közül legalább egynek akadálymentesítettnek kell lennie. A vonatok engedélyezett legnagyobb sebessége 160 km/h lesz. A négyrészes vonatok egyszintes vezetőállásos egységekből és két köztes emeletes betétkocsiból állnak majd.

A Siemens szállít és karbantart; a tartomány megrendel, az operátor közlekedtet – a várakozások szerint ez lesz az egyik előnye a központi járműbeszerzésnek az RRX-hálózat számára
(forrás: Landesregiuerung Nordrhein-Westfalen)

A hat vonalból álló Rhein-Ruhr-Express, azaz az RRX-hálózatot 2018 decemberében, a menetrendváltással indítják majd el és összeköti a tervek szerint a régió főbb városait és csomópontjait. Köln, Leverkusen, Düsseldorf, Duisburg, Bochum és Dortmund, valamint Bielefeld között a csúcsidőszakokban akár 15 percenként is követhetik majd egymást a vonatok, ha elkészülnek az infrastruktúra fejlesztésével – a tervek szerint pedig egyes járatok, a mai DB Regio-s emeletes ingákkal kiszolgált RE-k Köln és Koblenz között szintén az RRX-hálózat részei lennének.
A járműveket a tartomány, illetve a közlekedést megrendelő szervezetek vásárolják meg és adják majd ki az éppen aktuális szolgáltatónak üzemeltetésre egy adott bérleti díj fejében. Ezzel szeretnék garantálni az egységes és magas színvonalú szolgáltatást.
Az RRX-járműtenderen a Stadler Rail is elindult, a svájciakon és a nyertes Siemensen kívül pedig az Alstom és a Škoda konzorciuma adott be ajánlatot.
A Köln térségében közlekedők számára nem ismeretlen a Siemens villamos motorvonata: a Mittelrheinbahn jó ideje háromrészes Siemens Desiro ML motorvonatokkal látja el a regionális forgalmat Köln, Koblenz és Mainz között. A járművek viszonylag feltűnésmentesen, a hírek szerint megbízhatóan üzemelnek és üzembe állításukat nem előzték meg olyan botrányok és csúszások, mint amilyenek például az Alstom Coradia Continental vagy éppen a Bombardier-féle Talent 2-esek esetében voltak.

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.