2018. 07. 27.

Hétvégi gyors – 2018. július 21-27.

Tengerentúlról jön a nagysebességű vonat. Megveheti a BVG a már megrendelt metrókat. Elektromos Citaro a városi légszennyezés ellen. Emelkedő árú használt villamosok. Heti hírösszefoglalónk a hőség mellé.


Amerikából jöttem...


Párizs | Franciaország – A '90-es években még Franciaországból került az USA keleti partjára a TGV alapján épített Acela Express, 2022-től viszont az Amtrak számára gyártott Avelia Liberty alapján készülhet az öreg kontinens legnagyobb nagysebességű hálózatára épít 100 Avelia Horizon motorvonatot az Alstom. A két éve beharangozott új generációs szerelvények 20 %-kal kevesebb energiával és 30 %-kal olcsóbban üzemeltethetőek lesznek a 2N2-szériánál. A Jacobs-forgóvázas, kétszintes elrendezés marad, de a megváltozó beltérnek köszönhetően akár 740 ülőhely is bekerülhet – az SNCF ilyet rendelt.

Már az új inOui-dizájnt ábrázolja a hivatalosan kiadott rajz (grafika: Alstom Design & Styling)


Elektromosított Citaroval Németország városaiban


Neu-Ulm | Németország – Tegnap vette át a Neu-Ulm környékén szolgáltató Gairing Omnibusverkehr GmbH & Co. KG az elsőként legyártott, hivatalosan hibrid hajtásúnak mondott Citarót. Az automataváltó és a motor közé egy gyűrű alakú 14 kW és 220 Nm teljesítményű villanymotor került, ami fékezéskor a tetőn elhelyezett akkumulátorokat tölti, induláskor pedig az azokban tárolt energiát felhasználva segíti a dízelmotort. A rendszerre még hivatalosan is inkább a mild hybrid (lágy hibrid) megjelölést használják, hiszen a hagyományos üzemű belső égésű motor üzem közbeni időszakos lekapcsolására nincs lehetőség. A számítások szerint 8,5 százalékos üzemanyag-megtakarítás érhető el, amit készséggel el is hiszünk a korábbi eredmények alapján.

Dr. Sandra Schnarrenberger, a Gairing Omnibusverkehr GmbH & Co. KG ügyvezetője átveszi a szimbolikus kulcsot Axel Stokingertől, az EvoBus GmbH németországi kereskedelmi igazgatójától. (fotó: Daimler AG)

Stuttgart | Németország – A Stuttgarter Straßenbahnen AG (SSB) lépéskényszerbe került, hiszen a katlanban fekvő tartományi főváros július közepén döntött róla, hogy januártól csak nagyon indokolt esetben hajthat majd be dízel üzemű, magántulajdonú személyautó. Ezen döntés hatásaira szeretne előre felkészülni az SBB, ezért a meglévő néhány Volvo 7900A Hybrid mellé 2020 és 2022 közötti szállítással rendelt négy Mercedes-Benz eCitaro G típusú autóbuszt. A még talán rajzasztalon sem létező modellhez 243 kWh kapacitású akkumulátort és üzemanyagcellán alapuló hatótávnövelő rendszert rendeltek. Elméletileg tisztán elektromos üzemben 400 km lesz a hatótáv, bár ez csak a gyári mérnökök ígérete. A 12 méteres eCitaro még csak július 10-én mutatkozott be, a sorozatgyártás jövőre indulhat be.


Megegyezett a BVG és a Siemens


Berlin | Németország – Megegyezésre jutott a még tavaly a Stadlertől megrendelt IK sorozatú metrószerelvények ügyében a BVG és a Siemens. Az egyezség szerint a 80 kocsinyi – 20 egység – rendelésből 56 kocsit mindenképpen legyárthat a Pankow-i üzem, a többit csak akkor, ha jövő júliusig 49-nél több F79 sorozatú kocsi leállítása válik szükségessé.


Drágul a használt villamos


Schöneiche/Rüdersdorf | Németország – 300.000 euróval drágábban juthat hozzá a finn fővárosban feleslegessé váló Transtech Artic villamosokhoz a Berlin melletti Schöneicher-Rüdersdorfer Straßenbahn (SRS). A korábbi 3,4 millió eurós ár azért emelkedett meg, mert a gyártó Transtech (újabban Škoda Transportation) csak némileg magasabb összegért tudta visszavásárolni a szerelvényeket az üzemeltető HKL-től. A kerületek és az SRS készek megfizetni a gyártónak a magasabb vételárat, de ehhez még kell az augusztus 29-re összehívott kerületi tanács áldása is.

Összeállította: Adorján Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.