2018. 09. 17.

InnoTrans 2018 – A nulladik nap

Ha páros év és vasúti seregszemle, akkor InnoTrans és Berlin. Ezek a kifejezések már szinte elválaszthatatlanok egymástól és ez talán így is van jól – annak ellenére, hogy magyar szemmel inkább azt láthatjuk, hogy a gyorsítósávban hogyan húz el a magyar vasút mellett az európai és tágabbra tekintve a nagyvilági vasúti technológia. Felütésként következzen a „nulladik nap” összefoglalója.



Az idei InnoTransról először számokban: Dr. Christian Göke, a Messe Berlin első embere elmondta: 61 országból 3062 kiállító érkezett, 146 világpremierre számíthatunk majd a következő négy nap alatt. A buszokkal együtt 155 jármű érkezett Berlinbe – ezek 62 százaléka nem a német piacot, hanem a nemzetközi igényeket próbálja meg kielégíteni, elsősorban persze a normál nyomtávolságú európai igényeket szolgálja. A négy nap során – a szakmai sajtó képviselőit nem számítva – mintegy 130 ezer szakmai látogatóra számítanak szeptember 18-21. között. A legtöbb nem német kiállító Franciaországból, Olaszországból és Kínából érkezett – az egyik legfontosabb reklámhelyet a déli bejárat mellett pont a kínai CRRC vette meg idén.
A vasúti közlekedés mellett fontos szerepet kap idén is az elektromos buszközlekedés, illetve az IT-szektor is kiemelt jelentőséget szerepel a kiállításon. Ugyancsak kiemelkedő szerepet kapnak idén a szolgáltató vasúti vállalatok és az általuk nyújtott számtalan (fedélzeti) szolgáltatás is.
Végül egy szolgálati közlemény: mi magunk is kísérletezünk. Ezúttal a szöveges és képes beszámolók mellett hangképes beszámolót is szeretnénk az olvasók elé tárni a berlini Messegeländéről. Próbálkozásaink első példányát fogadják szeretettel és különösen kérjük, várjuk az olvasók/hallgatók visszajelzését.

Az InnoTrans 2018 szakkiállításról a RegionalBahn olvasóit
Berky Dénes és Halász Péter
tudósította.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.