2019. 05. 29.

Sűrítő-expressz S-Bahn a Zürichsee észai partján

A június közepi kis menetrendváltáshoz kapcsolódóan elindulhat a Stäfa és Zürich Hardbrücke közötti S20 jelű vonal napi 7 járattal. Eredetileg sokkal korábbra várták, de a lakosság gyakorolta a demokratikus jogait.





Bár már 2015 decembere óta közlekednie kellene, csak idén június 11-én indulhat el az első S20 jelzésű gyorsított S-Bahn Stäfa állomásról. Elsődlegesen az hátráltatta a projektet, hogy Herrliberg-Feldmeilen állomás fordítóvágányát lakossági beadvány alapján csak később kezdhették el megépíteni, így az S20-as számára nem maradt pályakapacitás. Két év alatt elkészült a fordítóvágány, így két hét múlva már az új menetrend szerint közlekedhetnek a vonatok.

Az S20 különlegessége, hogy csak a hétköznapi csúcsidőben és a terhelt irányban közlekedik. Reggel 4 indulás lesz Zürich Hardbrücke felé, délután 3 indulás Stäfa felé. Elsőre nem tűnik soknak a kínálat, de ezzel 15 perces követést tudnak biztosítani Stäfa, Männedorf és Meilen állomásokat használók számára a szintén gyorsított S7-es vonallal együtt. Az új vonatok összesen 50 százalékos kapacitásnövekedést jelentenek, amit a folyamatosan növekvő utasszámok indokolnak is.

A Zürich-környéki S-Bahn-hálózat meghatározó járművei az 1989 és 1997 között épült Re 450-esek által továbbított Doppelstock-Pendelzugok (DPZ). 2017-es képünkön két olyan egység látható, amely már átesett az élettartam-hosszabbító LION-programon, amelynek keretében a másodosztályú kocsikat alacsonypadlósra cserélték.
(fotók: Berky Dénes)

A kapcsolódó, a Verkehrsbetriebe Zürichsee und Oberland (VZO) által üzemeltetett buszok menetrendjét is hozzáigazítják az új vasúti kínálathoz. A 921-es (Herrliberg-Feldmeilen–Meilen), a 925-ös (Meilen–Männedorf) és 950-es (Stäfa–Stäfa-Binz) vonalak szintén 15 percenként közlekednek majd a csúcsidőben.

Adorján Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.