2019. 11. 25.

KISS-simogató a Nyugatiban

Az utasok kérésének engedve újabb helyszínen mutatta meg a MÁV-csoport a februárban forgalomba álló Stadler KISS emeletes motorvonatokat. A bevetési területük központjának is tekinthető budapesti Nyugati pályaudvar 11. vágányán állva újra jelentős mennyiségű érdeklődő tapasztalhatta meg az Államvasút jövőjét jelentő szolgáltatási színvonalat.



Nem először adunk hírt a MÁV-csoport szemléletváltását kiválóan mutató emeletes motorvonatokról, melyeket már bemutattunk darabokban és egészben, illetve legutóbb egy hónapja Vácon mutatkozott be az utasoknak.

Olvashastó és nézhető formátumaink mellé hallgassátok meg helyszíni ripotunkat is.


Amint az korábbi beszámolónkból már kiderült, lehívták a még fennálló opciókat, Magyarország kormánya pedig november 19-én határozott a 21 újabb jármű finanszírozásának biztosításáról. A  kormányhatározat szerint jövőre 55,859 milliárd, 2022-ben 50,762 milliárd forint biztosításával biztosították a 21 motorvonat megvásárlását.

Már az október végi váci, monori és szolnoki események után jelentős mennyiségű észrevétel érkezett a vasúttársasághoz, hogy szeretnék megtekinteni egy későbbi időpontban az újdonságot. Mivel a bemutatóra használt 815 003 még mindig a Stadler tulajdonában van és különböző próbákat és méréseket végeznek ezen az egységen is, nem egyszerű feladat elé állították az utasok és érdeklődők a céget. November 13-án a Facebook-oldalukon tették közzé az eseményt, ami beharangozta a budapesti bemutatót.

A Nyugati pályaudvar 11. vágányán álló szerelvény melletti sátorban ismét lehetett a KISS-hez kapcsolódó emléktárgyakat készíteni

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a Budapest-Nyugati–Kőbánya-Kispest szakasz az egyik legrosszabb állapotú, viszont legterheltebb pályaszakasz. Felújítására jövőre kerül sor, saját forrásból.

Dr. Kerékgyártó József, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója beszédében kiemelte, hogy az állomásra érkező napi félezer vonat 50 ezer utasa számára jelentős előrelépés lesz a megújuló és néhány éven belül lecserélődő elővárosi járműpark

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója és Dr. Kerékgyártó József, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója az új jármű mellett válaszolt kérdéseinkre

Homolya Róbert nyilatkozik a Közvetlen Kocsi fentebb hallható adásának

A hirdetőtábla térképére a leendő útvonalakat rajzolták föl, a szervezők kabátján pedig a motorvonat neve szerepelt

Váccal ellentétben a Nyugati pályaudvar főcsarnokában nincsenek magasperonok, ezért itt az alsó lépcsőket használva lehetett bejutni az utastérbe

Az első látványterveken is a Nyugatiban szerepelt a KISS

Sikerült majdnem pontosan oda beállítani a szerelvényt, ahova a látványterven is

A hétvégi eseményen újfent több ezren tekintették meg a járművet, gyakorlatilag minden korcsoport és társadalmi réteg megjelent, az elkapott beszélgetésekből azt szűrhettük le, hogy egyöntetűen tetszést aratott a rendezvény és a kiállított jármű is.

Adorján Péter, Halász Péter

1 megjegyzés:

  1. Pedig a Nyugati követelnek magasított peronokat a jövőre érkező Kisseknek.

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon általában előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését jogát fenntartjuk. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.