2020. 01. 31.

Hétvégi gyors – 2020. január 25-31.

Villany-Solaris flottabővítés Lengyelországban. Bővül a BerlKönig-hálózat. Potsdamban ittas buszvezetőt kapcsoltak le a rendőrök. Újabb Stadler-rendelés Angliából. Új buszok a fővárosi vonalakon.


Bővül a Solaris elektromos busz kínálata


Owińska | Lengyelország – Az elektromos buszok piacán eddig főleg a hagyományos, 12 méteres és ennél kisebb járművekkel találkozhattunk, ezt a trendet készül megtörni a Solaris Bus & Coach S.A. A 15 méter hosszú, háromtengelyes, alacsony belépésű autóbuszok elsősorban a skandináv piacon népszerűek, ám a negyedik generációs Solaris-ok között egyáltalán nem volt ilyen hosszú jármű. Az új típus már csak elektromos buszként kapható, a dízel- és a CNG-hajtás is a múlté, de egyelőre trolibuszként és teljes hosszban alacsonypadlósként sem lesz kapható ez a méret. A Solaris Urbino 15 LE electric kiviteltől függően akár 55 ülőhellyel is rendelkezhet és kapható lesz két- és háromajtós verzióban is.


Igényvezérelt iránytaxi Heiligenseeben


Berlin | Németország – Újabb városrésszel bővül a berlini taximegosztó vagy igényvezérelt buszjárat (nézőpont kérdése), a BerlKönig szolgáltatási területe. A szolgáltatás kiterjesztését számos berlini szeretné elérni, ezúttal a reinickendorfi kerület egy részén, Heiligenseeben élők nyertek: február 10-étől kísérleti üzemben Alt-Heiligensee és az U6-os metró Alt-Tegel végállomása közötti területen közlekedik majd a 323-as jelzésű viszonylat. A taximegosztó és az igényvezérelt autóbuszjárat keverékének tekinthető „BerlKönig BC” összesen 412 darab fiktív megállóval Berlin legtöbb megállóval rendelkező járata lesz majd. A járat lényege, hogy az Alt-Heiligensee kertvárosias térségében élők eljuthassanak az ott közlekedő két fontosabb buszjárat mellett (a 124-es és a 133-as járatról van szó) a metróhoz. A célközönség az ingázók mellett elsősorban a térségben élő idősebb polgárok lesznek, akik számára már komolyabb megterhelést jelentene akár csak az is, hogy egy távolabbi buszmegállóba elsétáljanak. A próbaüzem a kerület és a BVG között született szerződés szerint augusztus 31-éig tart majd.


Ön dönt: iszik vagy vezet, de a kettőt együtt ne csinálja!


Potsdam | Németország – Huszonöt utassal a fedélzetén „kapcsolta le” a rendőrség a január 27-én, vasárnap az egyik potsdami városi busz vezetőjét. A vasárnap 16:30 körül kapott bejelentés szerint meglehetősen furcsán és kacsázva vezetett a járművezető, a rendőrök pedig a Lotte-Pulewka-Straßenál állították meg a 694-es vonalon járművet. Az érintett járművezetőt alkoholszondás vizsgálat alá vetették és szonda a rendőrségi közlemény szerint 2,2 ezreléket mutatott. A járművezető hölgyet a rendőrök vérvételre vitték el, illetve eljárást indítottak ellene. A buszt a ViP tartalék járművezetője vitte tovább és szerencsére az eset kapcsán senki sem sérült meg. A szűkszavú híradás nem tér ki arra, hogy milyen körülmények között kerülhetett ittasan a buszvezető hölgy a volán mögé, illetve milyen indíttatás nyomán nyúlt az alkoholhoz.


Újabb nagy rendelés a Stadlernek Angliából


Newcastle-upon-Tyne | Egyesült Királyság – Az észak-angliai település közlekedési szervezete, a Nexus tette közzé a hirdetményt, miszerint összesen 42 szerelvényt vásárol a Stadlertől. A svájci vasúti járműgyártó egyre nagyobb teret nyer a brit szigeteken is. Ezesetben egy, a város által METRO-nak nevezett hálózatra, amely valójában inkább két elővárosi vasútvonalból áll, amelyek a belvárosban föld alatt haladnak. Az üzemeltető a járműveken túl 35 évnyi karbantartásra és egy új járműdepóra is írta ki a tendert, összesen 700 millió angol font értékben. A tíz napnyi kifogásolási határidő lejárta után, ha nincs ellenvetés, sor kerülhet a szerződéskötésre is, hogy aztán néhány éven belül kiválthassák az új Stadler vonatok a régebbi generációkat.


Új buszokkal nő a színvonal


Budapest | Magyarország – Hétfő óta 2-4 új Mercedes-Benz Conecto New Generation G típusú autóbusz is elcsíphető a BKK 200E jelzésű, alap repülőtéri viszonylatán. A BKV Dél-Pesti Divíziója által üzemeltetett összesen 20 csuklós autóbuszt az Inter Traction Electrics (az ITK-csoport tagja) bocsátja a BKV rendelkezésére, hasonlóan az M3 metrópótlón közlekedő buszokhoz. Az RVY-701...RVY-720 rendszámmezőbe tartozó buszok a homlok- és hátfalon kívül az ülőhelyek magasabb számában különböznek az ilyen típusú, korábban beszerzett daraboktól. További 21 szóló Mercedes-Benz Conecto New Generation autóbusz (RVY-601...RVY-620 és RWA-600) is szállítás és forgalomba állítás alatt van, velük a híres-hírhedt 99-es, 181-es és 281-es viszonylatokon találkozhatnak az utasok. Mindkét típusból további 80 darabra van opciója a fővárosnak.

Régi vonal, új busz, növekvő színvonal
(fotó: Adorján Péter)

Összeállította: Adorján Péter, Halász Péter, Mellár Marcell

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.