2020. 06. 09.

Ki az a korporésön?

Az elmúlt hónapok felfordulása miatt szinte mindenhol van valamilyen csúszás a folyamatokban, így Észak-Rajna-Vesztfália legfontosabb arculatváltása is érdekes helyzetbe került.





Eredetileg június 14-től már csak az Abellio szolgáltatna az NRW-Express marketingnévvel ellátott RE1-es viszonylaton (Aachen–Köln–Düsseldorf–Duisburg–Essen–Dortmund–Hamm) a tavaly gyártott Siemens Desiro HC motorvonatokkal, de április 20. óta erősen lecsökkent az oktatásra fordítható munkaóra, így nem lehet egyik napról a másikra szolgáltatót váltani.

A május végén megszületett megállapodás szerint A DB Regio kisegíti az Abelliót: a vonal teljes hosszán szükséges kilenc szerelvényfordulóból 5 a megszokott közlekedési vörös mozdonyos emeletes ingaszerelvényekkel, a maradék 4 pedig az új fehér-szürke motorvonatokkal lesz kiadva.

Az új szerelvények jelentős része még a telephelyeken marad, hiszen nincs megfelelő mennyiségben kiképzett személyzet hozzá
(fotó: Kompetenzcenter Marketing NRW / KCM)

Ahogy azt Ronald R. F. Lünser, a megrendelő Verkehrsverbund Rhein-Ruhr (VRR) szóvivője elmondta, az utasok a korábban megszokott menetrend szerint utazhatnak, a DB-s szerelvényeken 720, az RRX-esek esetében pedig 800 ülőhely áll majd rendelkezésre. Természetesen a jövőben nem szeretnének ilyen engedményt adni az új szolgáltatóknak, de jelenleg fontosabbnak látták a cégek közötti és minden oldalról támogatott összefogást, hogy az utasok ne szenvedjenek hátrányt.

Köln-Deutzról tolja át a Rajna feletti hídon az RE1-esen közlekedő szerelvényt az azóta Frankfurton át Aachenbe került 146 001-es. A TRAXX a 2015-ös fotó óta elment, most mennek a DB-s emeletesek is. A kölni dóm a háttérben azonban marad, akárcsak a markáns, háromszor kétvágányos Hohenzollernbrücke is
(fotó: Halász Péter)

Ez a kettősség a járműszemélyzetek kiképzésének végéig marad érvényben, de legfeljebb a decemberi menetrendváltásig, hiszen addigra már mindenképpen szeretnének elbúcsúzni ezen a vonalon az állami szolgáltatótól. Decemberben egy másik fontos mérföldkőre is készülnek, ugyanis ekkor veszi át a szolgáltatást a National Express az RE4-es vonalon (Aachen–Düsseldorf–Wuppertal–Hagen–Dortmund), szintén az új szerelvényekkel.

Adorján Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.