2022. 04. 12.

Folytonos a Limmattalbahn

Mindig érdekes esemény egy új vasúti pálya elkészülte, ezúttal Svájc közepén, Zürichtől nyugatra készült el a kantonokon átívelő projekt egy fontos részlete.






Fucsa belegondolni, hogy 2017 augusztusa óta épül a két kanton (Zürich és Aargau) és két szolgáltató (VBZ és AVA) együttműködésében magvalósuló villamosvonal. A 13,4 km hosszú vonal Zürich-Altstetten és Killwangen-Spreitenbach vasútállomások között épült meg, Farbhof és Geisweid között a 2-es villamos vágányait használva. A teljes kiépítésében 755 millió fankba kerülő fejlesztés Zürich mellett Schlieren, Urdorf, Dietikon, Spreitenbach és Killwangen települések belső forgalmát is átalakítja majd. A vonalon szolgáló járművek első darabja alig három hete érkezett meg a közelbe, hiszen az új vonal saját telephelye még nem érhető el.

Daniel Issler, a Limmattalbahn ügyvezetője köszönetet mondott a kivitelezőknek...

...majd a gázégő meggyújtásával szimbolikusan is zöld utat adott az utolsó hegesztés elvégzéséhez.

Mindig látványos a termithegesztés, ami az egyik legrégebben használt eljárás a vasútépítésben

Kicsivel később formára csiszolták a varratot
(fotók: Limmattalbahn)

Az utolsó sínszálak elhelyezésekor Daniel Issler, a projektcég ügyvezetője elmondta, hogy fontos mérföldkőhöz érkezett a vállalkozás, mely javítani hivatott a területen élők életminőségét. A következő hetekben telepítik a felsővezeték-hálózat utolsó elemeit, beszabályozzák és végigcsiszolják a pályát, illetve a zöldített vágányszakaszok is elkészülnek. Júliusban megkezdődnek a próbafutások és december 9-én és 10-én ünnepi programok keretében megnyitják a vonalat, melyet december 11-től 20-as számon találhatunk meg a menetrendek között.

Adorján Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.