2024. 04. 23.

Jutalomjáték és bosszúságok

Újabb határidőt nem sikerült betartani gyártói oldali késés miatt és ezzel egy fontos mérföldkő elérése is csúszik. Akármennyire mentené a helyzetet az Alstom, ez már csak szépségtapasz a többszörösen palira vett utasok szemében. Viszont a vasútbarátok örülhetnek egy újabb adag régi kocsinak.





Hosszú hallgatást tört meg a megrendelő VMS és a járműveket gyártó Alstom április 22-én Chemnitzben, amikor sajtótájékoztató keretében közölték a szakmai szemmel nem annyira meglepő hírt: újabb egy évet késik a szerelvények cseréje az RE6-os vonalon. Ide vásárolt a VMS tizenegy felsővezeték nélkül, akkumulátorokkal is közlekedni képes Alstom Coradia Continental motorvonatot. A 2019-ben megrendelt és tavaly nyáron bemutatott járművek a szükséges engedélyek hiánya miatt nem állhatnak forgalomba a második, 2024. június 9-i határidővel sem.

Az eredetileg a 2023. decemberi meentrendváltásra tervezett járműcsere a szolgáltatóváltással esett volna egybe, bár 2031 végéig a korábbi szolgáltató MRB üzemeltetheti a vonalat. A legtöbb kritikát a '80-as évek színvonalát felmutató, Halberstadtban készült gyorsvonati kocsik kapják, bár az utóbbi időben főképp személyzethiány miatt is maradtak ki vonatok.

Idén decemberig még biztosan nagyrészt a koros gyorsvonati szerelvények adják a szolgáltatás gerincét

A menetrendváltás óta az üzemvitel stabilizálása érdekében a WFL-től béreltek egy szerelvényt, amely két emeletes kocsiból és egy Silberling-vezérlőből állt. Mathias Korda, a VMS ügyvezetője szerint ezekkel a kocsikkal pozitív tapasztalatokat szereztek és a 2024. decemberi menetrendváltástól a helyzet végleges rendeződéséig az MRB ilyen emelt kapacitású szerelvényekkel szolgálja majd ki a vonalat. Pontos költségekről ugyan senki nem tett említést, de azokat az Alstom fizeti majd. Az „új” szerelvények a már ismert Siemens EuroRunner mozdonyokból és három (feltehetően két betét és egy vezérlő) emeletes kocsiból állnak majd és összesen négy szerelvényt kell kiállítania a kocsikat biztosító potsdami bejegyzésű WFL-nek. Előrelépést jelent majd a klimatizált utastér és a kialakításból adódó 300 helyetti 340 fős kapacitás.

2023 decemberéig Würzburg és Treuchtlingen között segítettek be a kocsik, mivel a GABY nem rendelkezett elegendő személyzettel

Az új szerelvények a 2025-ben Európa Kultúrális Fővárosának kinevezett Chemnitz számára is fontosak lettek volna, mivel a város csak regionális járatokkal érhető el vasúton és szerették volna a technológiai fejlődést is demonstrálni.

Adorján Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.