2025. 07. 29.

Köln is a Stadlerre szavaz

Megelégelhette a KVB vezetése, hogy a korábbi járműszállítói nem csak a karneváli időszakban csináltak bohócot belőlük, ezért egy új, de megbízhatóbb gyártó után néztek. Az eredmény meglepőnek hat, de valójában mindkét félnek hasznos referenciát szolgáltat.

2025. 07. 26.

Hétvégi gyors – 2025. július 20-26.

Elkerülte a lángvágót Mannheim legszínesebb villamosa. Képzésre ösztönöz a BEG. Bécsben mérkőznek meg a villamosvezetők. Mozdonyt tesztel és motorvonatot vesz a belga vasút. Látványosan növekszik a villanybuszok aránya. Elkészült Graz első új villamosa.

2025. 07. 24.

A körülmények áldozata: Lázár János

A magyar vasúthálózat állapota nem túl meglepő módon a 2026-os választási kampány egyik fontos témája lett, a többi szem előtt lévő közszolgáltatással együtt. A sztori egyik fontos leágazása Lázár János személyes sorsa, ami az utóbbi időben a pokoljárás és szerecsenmosdatás végpontok közötti skálán mozog – a témát a Telex kiválóan körüljárta a minap.
Jegyzetünk a hajtás után.

2025. 07. 23.

Látótávolságban a célegyenes

Több, mint évtizedes csúszás, folyamatosan növekvő költségek és állandó ellenállás jellemzik Németország egyik fontos vasúti fejlesztését. Eddig még egy határidőt sem sikerült tartani, de a legutóbbi már nem tűnik teljesen légből kapottnak.

2025. 07. 19.

Hétvégi gyors – 2025. július 13-19.

Lufivá válhat az első amerikai nagysebességű vasút. Hidrogénes midibusz Bécsben. Még csiripel a HeiterBlick. Bajba került a Helrom. Nagysebességgel Csehországban. Megfordult az arány a Transdevnél.

2025. 07. 17.

Megint zár a Keleti

Augusztus végétől egy hónapra lezárja a MÁV-csoport a Keleti pályaudvart a vasúti közlekedés elől a mostani tervek szerint. Erről egyelőre hallgatnak ugyan, azonban egyre több részlet lát napvilágot a tanév elejére időzített teljes kizárásról – ezek a részletek pedig pont jól mutatják, hogy melyik szereplő a legfontosabb a rendszerben.

2025. 07. 15.

Terjeszkedő európai vasutak

Nemzetközi együttműködésekkel fejlesztik az évtized végéig a nagysebességű járművekkel kiszolgált hálózatot Csehország, Lengyelország, Németország és Dánia között, mivel az utasoknak fontos a rövid menetidő. Hálózati és járműoldali fejlesztések is szükségesek, de ezek nagyobb része már futó projekt.

2025. 07. 13.

Balatoni retró hétvége 2025: nagyjából rendben ment

A 2025-ös nyáron láthatóan elég takaréklángon ment a retró hétvége a Balaton északi partján, de ez talán nem is nagy baj: így elég szerep jutott az idén 60 éves Szergejek mellett a többi gépnek is, legyen az Púpos vagy éppen Gigant, esetleg Szili. Mi több: a mostani rendezvény is tartogatott premiereket, már ami a retró festésű járműveket illeti.

2025. 07. 12.

Hétvégi gyors – 2025. július 7-12.

Francia pályázatokat nyert a CAF. Máshogy szeretné a jeteket az ÖBB. Veszélyben a Norient-Express. Münchenre koncentrál a Siemens. Indul az akkumulátoros utazás Dániában.

2025. 07. 11.

Francia siker Amerikában

Bár a felvásárlás előtt a Bombardier ismert szereplője volt az USA elővárosi vasúti járműpiacának, a kétezres évek eleje óta a „földszintes” motorvonatok nem hasítottak jól, illetve az Alstom saját jogán nem volt tényező ebben a szegmensben. Ezért is némileg meglepő a hír, miszerint a New York környékén szolgáltató Metropolitan Transportation Authority 316 egységet rendelt az M9A típusnevet kapó motorkocsikból – a szerződés értéke 2,3 milliárd dollár, és további 1,5 milliárd dollár értékben opciót tartalmaz még 242 járműre.

2025. 07. 09.

Átmenetileg teljes a csapat

Kisebb ünepséget kerített a helyi villamosmúzeumban a VAG, hogy megünnepelje a legújabb villamosának forgalomba állását. Történelmi diszletek között ismerhette meg a közönség a járműbeszerzési projekt legújabb darabját, melyet kis szünetet követően továbbiak követnek majd a következő években.
Fejlesztési tervek és műszaki érdekességek a hajtás után!

2025. 07. 06.

Hétvégi gyors – 2025. június 22-július 5.

Párizsba nagy tételben érkeznek az elővárosi vonatok. Mozdonyt automatizál a DB Cargo. Opciót hívott le a DSB. Kártyás fizetésre ad kedvezményt a DoN's. Nagyobb mennyiségben adott át villanybuszokat az MAN. Német technológiára támaszkodik a BVB.

2025. 07. 04.

Fénysebesség és álló kerekek – Merre tart a DB?

Több szempontból is kettősség figyelhető meg a német vasúthálózaton a hagyományos és a nagysebességű pályák vonatkozásában, amely a következő években sem mutat javuló tendenciát. Rekordközeli sebességek és teljes palyakizárás is gazdagították 2025 júliusának első hetét, miközben az nagyprojektek átütemezése is folyamatban van. Impozáns-e még a német vasút vagy már csak romos?

2025. 07. 03.

Városünnep extrákkal

Kettős ünnepet tartott Mannheim 2025 júniusának utolsó hétvégéjén a történelmi belvárosban, amely a rajzasztalon tervezett városok egyik legrégebbi megvalósulása. A sétálóutcaként funkcionáló valamikori főút mellett a város és a környék közösségi közlekedésének gerincét adó villamosok és keskeny nyomközű vonatok is az ünnepeltek között voltak.

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.