2011. 04. 15.

DS 231


Meglehetősen szokatlan kódnak tűnik, de mégsem az. Megjelent ugyanis a Drehschiebe új száma. A 231. lapszám címlapján az Alpha Trains 185 577-ese díszeleg, de az újság belsejében is számos érdekesség leledzik.

Az első érdekes írás Kanadáról szól. Az előző számban Alaszkáról és Észak-Kanadáról olvashattunk, most pedig keresztülszeljük a VIA Rail vonatán a kontinenst. Érdekes beszámoló, hiszen a nagy dízelek mellett például Vancuverben metrót és villamosokat is nézegethetünk Frank Glaubitz jóvoltából.
A rovatok hozzák a szokott remek formájukat. A magánvasúti rovatból érdemes megemlíteni az NE81-es motorkocsik üzeméről szóló összeállítást. A magánvasutaknál egykor elterjedt járművekből viszonylag kevés van már üzemben, pedig jóval fiatalabbak mondjuk a MÁV-csoport Bézéinél… Ezúttal a SWEG (Südwestdeutsche Eisenbahngesselschaft) motorvonatairól van szó.
A mozdonyfordulók között ezúttal a müncheni 111-esek, a rostocki 120.2-es, a mühldorfi 218-as és a hamburgi 605-ösök kerültek terítékre, de megtudhatjuk azt is, hogy a ČD 371-es gépei milyen vonatokat továbbítanak Németországban.
Személyes kedvencem a jelzőkkel, jelzésekkel foglalkozó rovat, ebben ezúttal az alak előjelzők különféle formáiról esik szó. De nem mehetünk el szó nélkül a svájci iparvasutak áttekintése mellett sem, főleg azért nem, mert a helvéteknél meglehetősen ritkák a dízelmozdonyok – ezeken a pályákon viszont ilyenek dolgoznak.
És végül egy személyes megjegyzés: ezúttal egészen gyors volt a kézbesítés. A boríték a postabélyegző szerint április 12-én indult Bonnból – 14-én pedig a budapesti postaládában pihent. Egész jó időt futott a kezdeti egy-két hetekhez képest.


2 megjegyzés:

  1. Igen, előfizettem rá, mert Magyarországon máshogy nem juthatsz hozzá, bolti forgalomban nincs (legalábbis én még nem láttam).

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon általában előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését jogát fenntartjuk. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.