2011. 11. 22.

Helyreállították

Bár nem akarták, mégis helyreállították a biztosítóberendezést a Rajna balparti vasúton a híres Loreley közelében. Eredetileg úgy volt, hogy a DB Netz kibekkeli a korszerű biztosítóberendezés létesítésééig hátralévő két évet, de a helyzet tarthatatlanná vált, így megcsinálták a villámcsapta berendezéseket.


Idén nyáron, júniusban villámcsapás miatt használhatatlanná vált a St. Goar állomási biztosítóberendezés. A berendezés egyben az Oberwesel–St. Goar és a St. Goar–Werlau állomásközöket is felügyelte, valamint innen távkezelték Werlau forgalmi kitérőt is, ahol a tehervonatokat megelőzhették a gyorsabban járó személyszállító vonatok.
A biztosítóberendezés hiánya miatt lényegében állomásközi közlekedési rendet kellett bevezetni Oberwesel és Boppard között, hiszen a térközbiztosítás sem működött ezen a szakaszon. A nagyforgalmú Rajna balparti vasútról a tehervonatokat át tudták terelni a túloldalon vezető vonalra, de a személyszállító járatokat nem tudták máshova tenni.
Helyreállítják a biztosítóberendezést St. Goar állomáson. Szükség van rá, még ha csak két évig is marad üzemben

Az eredeti tervek szerint a DB Netz, a német pályavasút nem akarta már helyreállítani a mostani berendezést, mert várhatóan 2013-ban új, elektronikus berendezést kap majd az érintett vonalszakasz. Azonban a helyzet tarthatatlanná vált, különösen azért, mert egy hídfelújítás miatt újra meg kell nyitni egy szintbeni átjárót St. Goar településen, ehhez pedig mindenképpen biztosítóberendezést kell telepíteni.
Üres a pálya St. Goar és Oberwesel között. A hiányzó térközbiztosítás miatt ez manapság gyakori jelenség
(fotók: Nánási Zoltán)

A kábelezési munkákat október 14. és 23. között teljes vágányzár mellett végezték, a berendezéseket pedig várhatóan november folyamán kapcsolják be.
Érdekesség, bár a biztosítóberendezési problémához nem kapcsolódik, hogy szeptember 11-én az IC 2313-as St. Goar és Oberwesel között egy földomlás miatt kisiklott és napokig akadályozta a forgalmat a mentés és a helyreállítás.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.