2011. 11. 30.

Talent 2: újabb bajok

Egyre csak húzódik a Talent 2-es motorvonatok szolgálatba állítása. A hírek szerint a legújabb tesztek során sem sikerült maradéktalanul helytállnia a Bombardier csodavonatának. Most éppen az ajtókkal van baj.


Már majdnem úgy nézett ki, hogy szép lassan szolgálatba állhatnak a Bombardier új motorvonatai. Igaz, az „új” lassan joggal kerülhet idézőjelbe, hiszen a 2008-as InnoTranson debütáltak a szerelvények. Azonban szolgálatba azóta sem álltak, sőt az első néhány járművet már szét is kellett vágni a járműszerkezet szilárdsági problémái miatt – ezt azonban a Bombardier hivatalosan nem ismerte el, igaz, nem is cáfolta.
Az eddig felmerült problémákat már lassan elhárították, szoftveres és műszaki gondok is voltak, végül csak meglett a járműve előbb korlátozott, majd végül a teljes típusengedélye.
Leállított Talent 2-es motorvonatok az elstali rendezőben. Mikor állhatnak forgalomba?
(fotók: Halász Péter)

A DB AG mindezek ellenére újabb teszteknek veti alá a járműveket. Ezek során derült ki, hogy a már engedélyezett járműveknél is előfordul, hogy az ajtóknál lévő érzékelők az egyébként zárt és reteszelt ajtókat nyitottnak érzik és emiatt kényszerfékezéssel megállítják a vonatot. Ilyen esetben a mozdonyvezetőnek mindig meg kell keresnie a hibás ajtót, ami időt vesz igénybe, ilyen veszteséget pedig nem engedhet meg magának a DB AG a menetrend szerinti forgalomban.
A Bombardier ennek ellenére szóvivője útján azt mondta: nem ismertek számukra új, releváns hibák, hiányosságok. Az EBA engedélyeire utalva azt mondta: „Mi jó vonatokat építünk.”
Érdemes megjegyezni, hogy a sorozatban 2009 óta épülő járművek közül a mostani menetrendváltásra már 178 példánynak kellene a DB AG színeiben dolgoznia.
Hogy mi lesz a Talent 2-k történetének folytatása, azt egyelőre megjósolni sem tudjuk, ahogy azt sem tudjuk, milyen hatással lehetnek a most felfedezett hibák a már engedéllyel rendelkező példányok üzemére. Az mindenesetre biztos, hogy november 29. óta a motorvonatok már dolgoznak a nürnbergi S-Bahn-hálózaton.

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon általában előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését jogát fenntartjuk. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.