2012. 03. 21.

A metró jön, a villamos megy

Hivatalosan is megvan már a bécsi U1-es új, déli végállomásának helye. A sokat támadott rothneusidli hosszabbítás terve a fiókba került, helyett a 67-es villamos egy részét váltják majd ki az „Ezüstnyilak”. Irány Oberlaa és a Therme Wien!





Öt új állomással és 4,6 kilométernyi vonallal bővül 2017-re a bécsi metróhálózat. Az U1-es vonal szakaszán a 67-es villamost váltja majd ki, erre utal a megállók sűrűsége is: a rövidke vonalon a Troststraße, Altes Landgut, Alaudagasse, Neulaa és Oberlaa megállókban állnak majd meg a vonatok.
A mintegy 600 millió euróba, 174 milliárd forintba kerülő beruházással az U1-es vonal 19,4 km-re bővül majd, így az osztrák főváros leghosszabb metróvonala lesz.
Az előkészítő munkák lezárultak. Ennek egyik jele az Altes Landgut megállónál az áthelyezett villamospálya. Egyenesen ment eredetileg. A háttérben kezdődő Favoritenstraßén pedig az építkezést kerülgetik a szerelvények az ide-oda áthelyzett síneken

Az U1-es mai végpontja, a Reumannplatz már a nyáron megújul

A Troststraße megálló látványterve
(grafika: Wiener Linien)

Az eredeti tervek szerint Rothneusiedlig vezetett volna ez a szakasz, azonban erről végül letettek, egyelőre ad acta került az Oberlaa és Rothneusiedl közötti pálya terve. Alapos elemzések nyomán arra jutottak a szakemberek, hogy a kétes hasznosságú vonalszakasz helyett új végpontot keresnek a pályának. A metróvonal a Therme Wienhez, az oberlaai gyógyfürdőhöz vezet majd, kiváltva a 67-es villamos Reumannplatztól idáig vezető szakaszát.
A végállomás az oberlaai gyógyfürdő, a 67-es villamos egyik végpontja lesz. 2017-től jöhet a metró

A sűrű villamosforgalmat az U1-es metró váltja majd. A piros szerelvényeknek még öt évük van hátra – legalábbis ebben az irányban. Az itt keresztben közlekedő 15A busz viszont lehet, hogy hamarosan villamossá változik?
(fotók: Halász Péter)

A Wiener Linien bemutatója az új vonalról

A bécsi metró kiépítésének negyedik fázisában egyébként még két szakaszt építenek meg. Jövőre készül el a 2010 októbere óta az Aspernstraßéig járó U2-es további hosszabbítása az egykori repülőtér helyén épülő Seestadtba. Egy másik bővítés pedig az U2-es déli részét érintené, ami viszont egyáltalán nem biztos, hogy elkészül, egyre több kritika éri a vonal Hauptbahnhofig történő hosszabbítása kapcsán a tervezőket. Ezt erősítheti, hogy a rothneusiedli vonalrészt is sokan „fúrták” és látható, hogy végül le is került napirendről, vizsgálják a megvalósíthatóságot.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.