2012. 05. 25.

160 helyett 140?

Új feliratok kerülhetnek a DB Regio egyes mozdonyaira. A modern gépeknél már megszoktuk, hogy a személykocsikhoz hasonlóan kint van a jármű legnagyobb sebessége. Ezentúl a német vasút három típusára is feliratozzák azok legnagyobb sebességét. De miért csökkentik?




A DB Regio által üzemeltetett 111, 112.1 és 114-es sorozatú mozdonyok oldalán új feliratok jelennek meg a jövőben. A mozdonyok oldalán a személykocsikhoz hasonló raszterben jelenik meg majd a járművek engedélyezett legnagyobb sebessége. Azonban ez mindössze 140 km/h lesz a hírek szerint – márpedig a gépek eddig százhatvannal haladhattak.
A 111-eseket is csak száznegyvennel lehet hidegen vontatni – mozdonyként 160-nal közlekednek
(fotó: Halász Péter)

A válasz pofonegyszerű: a gépeket a jelenlegi előírások szerint csak 140 km/h-val vontathatók, így ezt a feliratot kapták meg a gépek. A járművek azonban a jövőben is százhatvannal mehetnek, ha mozdonyként közlekednek. A sebességcsökkentés oka egyébként egyszerű: hidegen vontatva nem fékeznek villamosan ezek a járművek, így csak a légfékre van utalva a személyzet. Kizárólag légfékkel közlekedve pedig a mozdonyok csak 140 km/h-ra vannak megfékezve.

Halász Péter

2 megjegyzés:

  1. Ha hidegen vontatják, akkor nem a szerelvény teljes megfékezettsége határozza meg a legnagyobb sebességet? Nem értem teljesen, miért kell így 140-re korlátozni emiatt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Idióta németek. :) De mi van, ha a PbZ-ben csak egy darab 111-eset húzkodnak?

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.