2012. 05. 03.

NFM: megfelel az igényeknek a menetrend Tolnában

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) szerint továbbra is megfelel a menetrend a munkába járók és tanulók igényeinek a Bátaszék–Sárbogárd vasútvonalon, ahol április 15-től tíz járatot szüntetett meg a MÁV - közölte a tárca csütörtökön az MTI-vel, így reagálva Horváth István (Fidesz-KDNP) szekszárdi polgármester kifogásaira az  új menetrenddel kapcsolatban.

Horváth István március 29-én az akkor még tervezett – megfogalmazása szerint „átgondolatlan” – menetrendi módosítások visszavonását kérte Fónagy Jánostól, a tárca parlamenti államtitkárától.
A város polgármestere szerint az új menetrend legégetőbb problémája, hogy elvész annak ütemes jellege, így utasvonzó hatása is, a Bátaszék és Sárbogárd közötti, 833-as járat megszüntetésével pedig nehezebbé válik az egyetemisták közlekedése Szekszárdról Budapestre.
Horváth István négy javaslatot tett a menetrend módosítására, köztük a Baja-Sárbogárd közötti, 8313-as járat korábbi, illetve a Tolna-Baja vonalon közlekedő 8354-as vonat későbbi indítására. Javasolta azt is, hogy a Budapest–Baja IC-vonatok álljanak meg Vajtán és Cecén, miután a ritkuló járatok miatt Cecéről 15 óra 16 perc után csak 21 óra 19 perckor indul vonat Szekszárd felé. A polgármester kérte továbbá a hetek első tanítási napját megelőző munkaszüneti napokon egy plusz járat beállítását Bajáról Sárbogárdra, ami szintén a diákok fővárosba való eljutását könnyítette volna meg.
Az NFM közlése szerint Tolna megyében a változatlanul naponta közlekedő Baja–Budapest IC vonatpár biztosítja a reggeli eljutást a fővárosba, a Szekszárd–Budapest vonalon pedig 15 autóbusz-járatpár és hat expresszjárat közlekedik. A hét első tanítási napját megelőző munkaszüneti napokon összesen 22 autóbusz-járatpár érhető el.
A Baja–Budapest között járó Gemenc Intercity vajtai és cecei megállítása a tárca szerint a vasútvonal egyvágányúsága és a vonattalálkozásokra alkalmas állomások elhelyezkedése miatt nem valósítható meg. Az indulási idő több vonatnál kért 20-30 perces módosításait a csatlakozások és a vonattalálkozások megtartása miatt nem lehet átvezetni a menetrendben – írta az NFM kommunikációs főosztálya, amely kitért arra is, hogy a 46-os vonalon munkanapokon Sárbogárdról 8, Bátaszékről 7 járat indul.
A MÁV április 15-től Tolna megyében 19 járatot szüntetett meg, amelyek közül tíz a 46-os számú Sárbogárd-Bátaszék vonalon, egy Dombóvár és Komló között, nyolc pedig Dombóvár és Bátaszék között közlekedett.
Az NFM közleményében azt írta, hogy nyomon követi az igényeket, és változásuk esetén „a szükséges menetrendi módosításokról soronkívül intézkedik”.

MTI

1 megjegyzés:

  1. Milyen menetrend, milyen szolgáltatás tud megfelelni a mostani és várható lakossági igényeknek? Tekintettel a növekvő üzemanyagárakra, az energia- és éghajlatválság idején adódó nemzetgazdasági érdekre is?

    A fenti hír ízelítő arra, mi várható, ha elkezdünk, járatokért alkudozni.
    Tehát mit tegyünk? Hiányoljuk az ütemes menetrendet, mint tette azt nagyon helyesen Szekszárd polgármestere, és jelezzük egyszerre, mivel érnénk be arra az esetre, ha csak kozmetikázásra hajlandóak (ha egyáltalán)?
    Mire lehet jutni a mostani/régi NFM-es legénységgel?
    Hogyan hátrálhatnak ki az elhibázott döntés mögül, vállalhatatlan presztízsvesztés nélkül?

    Tudjuk, hogy Szekszárd esetében a vasút nem versenyképes - pontosabban, azon utasok számára vonzó, akiknek nem az eljutási idő az elsődleges, hanem a vasút olyan előnyei, melyeket a busz nem nyújt. Viszont ha továbbra érvényesül ez a kurzus, ezen nem is fog változni semmi.
    Ugyanakkor ezen a vonalon is kitúrtak jó néhány emberrel, akiknek a lakóhelyét a mostani buszjárat-szerkezet egyáltalán nem, vagy nem megfelelően szolgálja ki.

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.