2012. 05. 17.

Nyereség 2011-ben, emelkedő utasszám 2012-ben

Mintegy 42,1 millió utast szállítottak az idei első negyedévben a Cseh Vasutak (Ceské Dráhy). Éves szinten ez 4,5 százalékos növekedés – közölte Petr Stáhlavsky a vasutak szóvivője szerdán Prágában.

Tavaly a cseh vasutak, a ČD 166 millió személyt szállítottak, két százalékkal többet mint 2010-ben.
A vasúti személyszállítás iránti növekvő érdeklődést a szakértők a ČD új szerelvényeinek forgalomba állításával magyarázzák.
Tavaly az új vasúti kocsik vásárlására, illetve a korszerűsítésre a vasút nyolc milliárd koronát fordított, s ezzel a vasúti kocsik átlagéletkora egy évvel 25,4 évre csökkent. Az idén a szóvivő szerint hétmilliárd koronát fordítanak a vasúti kocsipark modernizációjára. Mintegy 200 mozdony és vagon lesz felújítva.
A vontatójármű-állomány egy része ugyancsak rászorul a felújításra

Az utasok számának legnagyobb növekedésére a nagyvárosok környéki járatoknál, illetve a nemzetközi járatoknál, elsősorban a Praha–Brno vonalon került sor.  A mintegy 200 kilométeres vonalon jelenleg óránként indul gyorsvonat, s a vasút az árakat is csökkentette. Stáhlavsky szerint ezen a vonalon az utasok száma éves szinten 50 százalékkal emelkedett.
Szakértők szerint ez azonban annak is következménye, hogy ezen a vonalon a RegioJet magántársaság is gyorsvonatjáratokat indított. A konkurencia megjelenése általában is jót tett a csehországi vasúti közlekedésnek.
2010-ben még veszteséges, 2011-ben pedig már nyereséges volt a ČD és többen is választották a vasutat. Magyarországon csak álmodunk hasonló eredményekről
(fotók: Pap Péter)

A ČD tavaly 491,2 millió koronás, mintegy 5,4 milliárd forintos adózott nyereséggel zárta az évet, míg 2010-ben 980,7 millió koronás, mintegy 10,7 milliárd forintos veszteséggel. A pozitív gazdasági eredményhez nagymértékben a már nem használt vasúti vagyon eladása is hozzájárult. A ČD jelenleg mintegy 16 ezer embernek ad munkát.

MTI, RegionalBahn.blogspot.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.