2012. 08. 22.

Siklás utáni szópárbaj

A keddi S-Bahn-siklás utáni műszaki mentés még mindig tart. A közlekedési szövetség, a megrendelőket képviselő VBB azonban máris kritizálja a DB vonatpótlását – a vasúttársaság szerint azonban a lehetőségekhez képest jól mennek a dolgok. Hogy mikor indul újra a vasúti forgalom az érintett szakaszon, még senki sem meri megsaccolni.




Hans-Werner Franz, a VBB első embere az rbb kedd esti külön a balesettel foglalkozó műsorában kritikával illette a vonatpótlást az S25-ös vonalán. Ugyanis a DB AG csak Tegel és Hennigsdorf között rendelt saját buszokat, Tegeltől a belváros felé pedig a városi közlekedési vállalat, a BVG egyébként is zsúfolt járataira irányította az utasokat. A közlekedési szövetség szerint pedig ennek következményei lesznek.
Szerda reggelre annyiban változott a helyzet, hogy az S25-ös viszonylat járatai már elmehetnek Tegel állomásig, itt kell vonatpótló buszokra szállni az utasoknak.
A Radio Berlin reggeli műsorában Burkhard Ahlert, a DB AG egyik szóvivője úgy nyilatkozott, hogy a kisiklott járművek beemelését szerdán kezdik meg, ehhez pedig a DB Netz Notfalltechnik egyik darujára van szükség, amelyet Lipcséből hoznak a német fővárosba. A műszaki mentés után kezdhetik meg a váltókörzet helyreállítását. A vonatforgalom újraindulására vonatkozóan Ahlert nem kívánt találgatásokba bocsátkozni.
(fotó: dpa)

Annak kapcsán sem akart a szóvivő találgatásokba bocsátkozni, hogy pontosan mi okozhatta a balesetet, azt azonban megerősítette, hogy a baleset napján a biztosítóberendezés Tegel állomáson egy villámcsapás következtében nem működött megfelelően, a szakemberek éppen dolgoztak a hiba elhárításán, amikor bekövetkezett a baj.
Ahlert visszautasította a VBB vádjait: szerinte a gyorsvasút pótlását jól megszervezték, az utasok minden szükséges információt megkapnak a rendkívüli közlekedési rendről.
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy mindössze öt utas sérült meg és ezen kívül „csak” a mozdonyvezetőt kellett sokkos állapotban kórházba szállítani.
A témával foglalkozó számos internetes fórumon már megindult a találgatás a baleset okaival kapcsolatosan, ezek mindegyike egyértelműen a váltó és a biztosítóberendezés hibájára vezeti vissza a siklást. A balesetben egyébként a 481 039-6/482 039-5 + 482 355-5/481 355-6 + 482 069-4/481 068-5 pályaszámú kocsik érintettek. Bár felmerült, a szövetségi rendőrség azonban egyértelműen kizárta a szándékos, külső behatást, manipulációt a baleset közvetlen okaként.
A baleset pontos okainak vizsgálatát a szövetségi rendőrség és az Eisenbahn Bundesamt szakemberei folytatják.

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.