2012. 08. 30.

Tolja a GYSEV

Újabb használt osztrák járművekkel bővül a GYSEV járműparkja. A Schlierenek mellé most CityShuttle-vezérlőket újított be a „repcevasút”. Az ingavonati forgalmat a GYSEV a Schilerenwagenekből kiállított szerelvényekkel képzeli el.





Három vezérlőkocsit vásárolt a GYSEV a közelmúltban az ÖBB-től. A járművek az ÖBB-nél alkalmazott ingavonati rendszerrel vannak felszerelve, így többek között a vasúttársaság EuroSprintereinek távvezérlésére, vagy éppen az ÖBB ingavonati mozdonyainak távvezérlésére alkalmasak.
A kocsik tolt üzemben 140, egyébként 160 km/h sebességgel közlekedhetnek – tudatta a GYSEV. A járművek belső terét még még Ausztriában felújították, a GYSEV a hatósági vizsgára való felkészítés során festi át a vasúttársaság zöld-sárga színeire.
Az ÖBB Inlandswagenjeiből kialakított CityShuttle vezérlő az ÖBB színeiben. A GYSEV hármat vett az osztrákoktól
(fotó: Magyarics Zoltán)

A vasúttársaság azért döntött a vezérlőkocsik vásárlása mellett, mert ezek segítségével egy vasúti fordulónál csupán néhány perc várakozás szükséges, és elindulhat visszafelé a szerelvény – írja a GYSEV. Így pedig rövidülhetnek a menetidők, emellett ugyanannyi vonat leközlekedtetéséhez kevesebb kocsi is elég. A felszabaduló kocsikat a GYSEV a regionális közlekedésben használja, emellett lehetőség lesz a Schlieren-kocsik felújítási programjának felgyorsítására is.
A GYSEV ingavonatai októberben állnak forgalomba a tervek szerint.
A járműtípus nem idegen a GYSEV-nél. A Sopron–Deutschkreutz vonal villamosítása után a Bécsbe járó sebesvonatokban közlekedtek ezek a járművek előbb 1014-esekkel, majd 1116-osokkal tolva-húzva
(fotó: Halász Péter)

Ez a járműbeszerzés egyébként felveti azt a régóta rebesgetett lehetőséget is, hogy az GYSEV az ÖBB leállított 1014-esei közül vesz meg vagy vesz bérbe néhány példányt, így megoldható a rendelkezésére álló öt saját és a hét, az ÖBB-től bérelt Taurusok közül ne kössön le a három vezérlőkocsi három mozdonyt.

Halász Péter

5 megjegyzés:

  1. Az utolsó bekezdés érdekes kérdést vet föl.
    Mert az rendben van, hogy az ÖBB Taurus-aival üzemel a vezérlő, meg a 1144-esekkel és a Sissy-kel,de a Gysev-nek "csak" Taurus-ai vannak. Mert az öreg Szilik ugye nem alkalmasak ezekkel a kocsikkal az együttműködésre. Tehát vagy 3 Taurus lesz a fix gép, vagy újabb bérlés jöhet (Taurus?? Sissy??)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem mindkét fél jól járhat a Sisi-k csatarendbe állításával. Azok most tömegesen fetrengenek a Matzleinsdorfer Platz bázison, a délszláv irányban (JZ vagy ZFBH volt talán az érdeklődő?) elpasszolás sem jött össze, csak a helyet foglalják. A Szilinél meg nagyjából minden jobb, még egy 1063-as is.

      Törlés
    2. Jelenlegi állapotukban még egy szili is üzembiztosabb! :)

      Törlés
  2. és milyen kocsik lesznek a vezérlő és a mozdony között? Halbi, bhv vagy schilering?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Benne van a cikkben: Schlieren.

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.