2012. 10. 22.

Különös kirándulás

Különös jármű utazott vasárnap délután a régi Westbahn Bécs és St. Pölten közötti szakaszán. A motorkocsi, merthogy az volt, Ausztriában nem idegen, ám számos apróság mégis furcsává teszi ezt a délutáni „sétát”.


Kezdjük azzal, hogy bizony zöld-sárga motorkocsi ritkán vetődik el a Westbahn sínpárjaira. A GYSEV 247 508-as pályaszámú motorkocsija október 21-én  mégis így tett. Ami az igazán különleges, az pedig az, hogy nem a magyar hatósági azonosítójával közlekedett, hanem azt áthúzták és – legalábbis erre az útra biztosan – visszakapta korábbi, osztrák pályaszámát.
Az egykoron 5047 068-asként az ÖBB-nél szolgált további hat társával együtt. 2011 őszén a GYSEV-hez az 5047 008, 020, 031, 044, 062, 068 és 100 pályaszámú járművek kerültek át. Érdekesség, hogy az új kocsik közül ez a jármű, az immáron 247 508-as pályaszámú motorkocsi volt az, amelyik Gödöllőre is ellátogatott – ahol éppen a Sisi-mozdonyt mutatta be a nagyérdeműnek a „repcevasút”.
Az osztrák páylaszám használata azért is különös, mert könyv szerint 2010. december 31-vel törölte az ÖBB az állagából az akkor Wiener Neustadtban honos motorkocsit.
Arra vonatkozóan egyelőre nincs információnk, hogy mi okból bóklászott a szóban forgó kies őszi délutánon Bécstől nyugatra a motorkocsi és különösen mi okból tette ezt áthúzott magyar pályaszámmal?
A Westbahn Maria Anzbach megállóhelyén kocog át a 247 508-as 5047 068-as Jenbacher

Különös megoldás a magyar pályaszám áthúzása és a régi osztrák pályaszám újbóli feliratozása
(fotók: Magyarics Zoltán)

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.