2012. 11. 21.

Ez a vonat elment

Visszavonta a MÁV Zrt. személyszállítási engedélyét a Nemzeti Közlekedési Hatóság. Miután a MÁV Zrt. nem nyilatkozott az NKH felé arról, hogy folytatja-e a személyszállítást, így a korábban felfüggesztett engedélyt végleg visszavonta a hatóság a nyírvidéki és a kecskeméti kisvasúttól.




2009. december 12-én elment az utolsó vonat mind a nyírvidéki, mindpedig a kecskeméti kisvasúton. Akkor még arról volt szó a hivatalos kommunikáció szerint, hogy a forgalom csak szünetel – azonban azt mindenki tudta, hogy a bezárás végleges.
A nyírvidéki kisvasút szerelvénye Balsa-Tiszapart végállomáson 2004-ben. Az utolsó vonat 2009 végén ment el itt – aligha van esély arra, hogy ismét járjanak erre a vonatok

Ez utóbbit erősíti az NKH lépése is, amely látszólag csak valami apróság, mégis egy nagyon fontos és véglegesnek tekinthető lépés az ügyben. A hatóság ugyanis korábban felfüggesztette a MÁV Zrt. személyszállításra vonatkozó engedélyét a két kisvasút vonatkozásában, azonban miután a MÁV Zrt. hat hónap elteltével sem nyilatkozott arról, hogy végezne személyszállítást a vonalakon, így az engedélyeket az NKH végleg visszavonta.
Amikor Kiskőrösön két kocsis vonatok jártak még... Itt is visszavonták a személyszállítási engedélyt
(fotók: Halász Péter)

A két kisvasúton  a MÁV-START 2007. július 1-jei megalakulása után is a MÁV Zrt. maradt a személyszállítást végző vasútvállalat. A balatonfenyvesi gazdasági vasúttal egyetemben ezen a három vonalon szolgáltatott a MÁV Zrt., utóbbit nemrégiben vette át a MÁV-START, így jelenleg már nem végez vasúti személyszállítást a „nagy MÁV”.
Igaz azonban az is, hogy talán így egy másik társaság talán könnyebben indíthat a vonalakon akár turisztikai célú vasútüzemet is – a MÁV Zrt. ugyanis immáron csak az eszközök, a járművek és a pálya tulajdonosa, kezelője.
forrás: NKH

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.