2013. 03. 19.

Saját magával versenyez a DB AG

A vasúti szolgáltatással versenyezve bővíti a távolsági autóbusz-kínálatot a DB AG. Az egyik leányvállalata április 8-ától újabb autóbusz-járatot indít Berlin és München között.

Újabb autóbusz-járatpárt indít a DB AG leányvállalata, a BerlinLinienBus, azaz a BLB Berlin és München között. A Lipcse értinésével közlekedő járatok immáron naponta kétszer indulnak majd a Berlin–Lipcse–Hof–Nürnberg–München útvonalon.
A DB AG sajtósai közölték: az április 8-ától induló második járatpáron is a megszokott kényelem várja az utasokat: a 22 eurótól kezdődő árazású, egyútra szóló jegyért cserében a hét órás utazás során a klimatizált utastérben konnektorokat kínálnak az elektromos kütyükhöz, emellett pedig mellékhelyiséget is biztosítanak az autóbuszon.
A lépés azért is érdekes, mert a DB AG Berlin és Lipcse között két-két órás ütemben IC- és ICE-vonatokat is közlekedtet 1 óra 15 perc körüli menetidővel, míg Berlin és München között Lipcse és Jena, valamint Nürnberg érintésével 14 pár IC- és ICE-vonatot kínál, a megállási rendtől függően 6-7 óra közötti meneidővel.

(fotó: BEX / DB AG)

A német távolsági autóbuszos piac meglehetősen szűk: a legutóbbi időkig, azaz január 1-éig szigorú szabályozás volt érvényben, amely törvényi szinten előnyben részesítette a vasutat és csak olyan viszonylatokra kaphattak koncessziót a buszos cégek, ahol alapvetően nem volt távolsági vasúti forgalom, a többi viszonylaton kizárólag tisztán piaci alapokon nyújthatták szolgáltatásaikat. Egyedüli kivétel volt ez alól Berlin, amely különleges státuszt élvezett a város II. Világháború utáni kettéosztottsága miatt, hiszen a tranzit-autópályákon könnyebb volt elérni a várost, mint vasúton, ahol az NDK és annak vasútja, a DR komolyan korlátozta a rendelkezésre álló kapacitásokat.
Az új szabályozás szerint 2013. január 1. után bármilyen viszonylatra lehet koncessziót kérni az államtól, lényegében egy feltétel van csak: a legkisebb megállótávolságnak, pontosabban utazási hossznak legalább ötven kilométeresnek kell lennie.

Halász Péter

5 megjegyzés:

  1. biztos ülnék 7 órát buszon, amikor van vonat is... az sokkal drágább?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A normál ár IC esetében 111,00 €, ICE esetében 125,00 €. Igaz, a Spar-ajánlatok 19 €-tól indulnak errefelé is.

      Törlés
  2. Az ICE és a busz egyaránt 7 óra alatt teszi meg a távot?... Ez hogy lehet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A busz helyenként nem tud 160-200 km/h-val menni, általában és legjobb esetben 100 km/h-ról lehet szó.

      Törlés
    2. Épp ez az... akkor hogyan tud ugyanolyan időtartamot produkálni a busz, mint a vonat?

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.