2013. 04. 30.

Itt vannak a Citarók!

Megérkezett Budapestre az első adag abból a 150 Mercedes-Benz Citaro 2-esből, amelyet a BKK megbízásából a VT-Transman Kft. üzemeltet majd. A buszok látványos felvonulással köszöntötték a fővárosiakat, akik estig közelről is megismerhetik az új buszokat.


A BKK az új fővárosi autóbuszok első példányait mutatja meg a Városligetben a budapestieknek. A járműveket déltől 19 óráig lehet megnézni a Felvonulási téren. A buszokról részletek a www.bkk.hu/ujbuszok oldalon olvashatók.
Az ország már jobban teljesít, ideje, hogy Budapest is megmutassa, többre képes annál, mint amit korábban mutatott - mondta a kormányfő, aki szerint Budapesten ma más szelek fújnak, mint korábban, a tompultság után a város kezdi visszanyerni életerejét és életkedvét.
Orbán Viktor hangsúlyozta, a főváros ügyeinek végre van gazdája, hiszen „néhány éve még nokiás dobozokról beszéltünk, most pedig Mercedes buszokról, új zenei centrumról, Nemzeti Olimpiai Központról és a főváros nagy tereinek, parkjainak megújulásáról”.

Az ünnepi menet az Andrássy úton
(fotó: Máthé Zoltán / MTI)

Szólt arról is, a budapestiek megérdemlik, hogy megismerhessék a világ legmodernebb busztechnológiáját a főváros útjain.
A miniszterelnök szavai szerint „húsz év után először állnak úgy a csillagok”, hogy Budapest és az ország vezetése akar és képes is együttműködni. Korábban, két évtizeden át a főváros folyamatosan vitában állt a mindenkori kormányokkal, „dackorszakba merevedett”, függetlenül attól, hogy éppen ki volt kormányon – fejtette ki, jelezve: ezért kivételes, „kegyelmi politikai pillanatnak” tartja, hogy „végre ugyanabba az irányba húznak a lovak”.
Az új buszok azt mutatják, hogy Tarlós István sikerrel járt, hiszen a főpolgármester már nemcsak a város megszokott működtetéséről tud gondoskodni, hanem megteremtette az előrelépés előfeltételeit is – zárta szavait Orbán Viktor.

A menet a Deák Ferenc téren
(fotók: Halász Péter)

Tarlós István főpolgármester beszédében kulcsfontosságúnak nevezte a közösségi közlekedés színvonalának javítását, és szólt arról, hogy 2006 óta nem állt forgalomba új, alacsonypadlós autóbusz Budapesten. Szavai szerint a fővárosiak 55 százaléka használja rendszeresen a közösségi közlekedést, s 40 százalék buszokkal jár.
Ismertette: Budapesten a buszok egy év alatt 36 millió kilométert futnak. Mint mondta, 2010 előtt az előző városvezetés „elképesztő mértékben” hagyta leromlani a buszparkot, az átlagéletkor egyedülállóan magas volt. Az 1500 járműből álló buszparkban 785 húsz évnél idősebb volt.
A főpolgármester jelezte: az önkormányzati választások után egyből nekiláttak a közösségi közlekedés megújításának, létrehozták a Budapesti Közlekedési Központot (BKK), és azonnali program indult a járműpark megújítására, amelynek része volt, hogy a legöregebb buszok helyett 100 használt, de jó állapotú, alacsonypadlós buszt állítottak forgalomba.
A VT-Transmannal kötött nyolcéves szolgáltatói szerződésről azt mondta: a 150 buszt a szolgáltató szerzi be, így a járművek az ő tulajdonában lesznek. Megjegyezte: noha voltak viták a tendereztetésnél, most a kormány segítségével sikerült elmozdulni az idős buszok miatti szinte kilátástalan helyzetből.

A menet a Margit hídon
(fotó: Máthé Zoltán / MTI)

Till Oberwörder, az EvoBus Gmbh értékesítési és vevőszolgálati igazgatója a Mercedes cég történetére visszatekintve arról beszélt: a Budapestre érkező buszok új fejezetet jelentenek a tömegközlekedésben. Mint mondta, a Citaro a magas műszaki felszereltség, az innováció és a megbízhatóság kombinációja.
Az ünnepségen Till Oberwörder jelképesen egy kormányt adott át Orbán Viktornak, Tarlós István egy buszmakettet kapott, Vitézy Dávidnak, a BKK vezérigazgatójának pedig egy hatalmas kulcsot nyújtott át.
Az új buszok a május 1-jétől csuklós kocsikkal közlekedő 5-ös, a május 1-jétől meghosszabbodó 9-es, a 25-ös, a 30A, a 104-es, a 104A, a 105-ös, a 134-es, a 196-os, a 196A, a 204-es, a 220-as, a 224-es, a 230-as és a 234-es vonalon állnak forgalomba.
A Citarókból a Mercedes eddig több mint 30 ezret gyártott le, a Budapestre érkező C2-es variáns a legújabb fejlesztésű modell. A járművek motorjai az Euro V-ös környezetvédelmi normákat meghaladó EEV-kategóriába (fokozottan környezetbarát) tartozik. A szólóban 285, a csuklósban 357 lóerős dízelmotor van.
A 12 méter hosszú szóló buszok 66, a 18 méteres csuklósok 102 ember szállítására alkalmasak, az ajtók nyitásánál a busz jobb oldala kis mértékben lesüllyed a könnyebb beszállás érdekében, az ajtókban becsípődésgátló rendszer működik. A buszon több lehajtható ülés is van, amelyeket a csúcsidőben felhajtva tovább növelhető a kapacitás. 

RegionalBahn információk, MTI

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.