2013. 06. 13.

FLIRT a hollandoknak

Május végén írta alá a Stadler Rail és a holland államvasút, az NS leányvállalata, az Abellio Rail NRW GmbH az összesen húsz, harmadik generációs FLIRT szállításáról szóló megállapodást. A járművek 2016 decemberében állnak forgalomba.

Nem az első járművek érkeznek a svájci gyártótól az Abelliohoz: a cég már most is üzemeltet kilenc darab három- és nyolc kétrészes FLIRT-motorvonatot Északrajna-Vesztfália tartomány sínpárjain. Miután a holland vasút leányvállalata nyerte el 2016-tól a Düsseldorf–Emmerich (RB35) és a Wesel–Mönchengladbach (RB33) viszonylatok üzemeltetésének jogát, új járművek beszerzésére lesz szükség. A 2016 decemberi menetrendváltással a mai hálózatot némileg átszervezi a VRR, így például az RB35-ös hosszabbodik Düsseldorfig, míg a mai  RE5-öst Weselig vágják majd vissza.
A járműbeszerzési tendert a Stadler Rail nyerte meg: összesen húsz motorvonatot rendelt a vasúttársaság a svájci cégcsoporttól. A járművek közül tizenhárom ötrészes, egy áramrendszerű és hét, ugyancsak öt részes, több áramrendszerű jármű lesz.

Az Abellio Rail NRW harmadik generációs FLIRT-motorvonatának látványterve
(grafika: Stadler Rail)

A több áramrendszerű járművek az NS hálózatán közlekednek majd és a Düsseldorf–Emmerich–Arnheim vonalon járnak majd, átszállásmentes kapcsolatot biztosítva Düsseldorf és Hollandia között. Bár Hollandiában nem ezek az első FLIRT-ek (az Eurobahn már 2010 óta öt részes FLIRT-eket üzemeltet Düsseldorf, Mönchengladbach és Venlo között), de ezek az első, harmadik generációs FLIRT-motorvonatok és ezek az elsők, amelyek a hollandiában alkalmazott 1500 V-os egyenáramról is üzemelnek majd.
A majdani, hozzávetőleg 91 méter hosszú szerelvények 259 ülőhellyel rendelkeznek majd, ezekből 32 jut az 1. kocsiosztályra. A vonaton két WC lesz, ebből az egyik akadálymentesített kialakítást kap majd. A két áramrendszerű járművekben valamivel kevesebb ülőhely lesz majd: 251 ülés közül választhatnak az utasok, ebből 24 darab az 1. osztályú jeggyel utazók számára lesz fenntartva. A vonatok engedélyezett legnagyobb sebessége 160 km/h lesz.
A harmadik generációs FLIRT-eket a Stadler Rail pankowi üzeme építi majd.

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.